Facebook a început testarea serviciului de tip paywall, prin care conţinutul va fi disponibil doar contra cost
Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images
Facebook a început testarea serviciului de tip paywall, prin care conţinutul postat de publisheri pe Facebook va fi disponibil contra cost, ocazie cu care apar şi primele informaţii concrete despre modul în care va funcţiona acesta.
Foto: Guliver/Getty Images
Anunţat de Mark Zuckerberg încă din luna august, paywall-ul va presupune plata unui abonament din partea utilizatorilor pentru acces complet la ştirile publicaţiilor care postează pe Facebook a intrat în faza de test.
Facebook oferă două opţiuni publisherilor care vor să intre în acest program. Prima reprezintă un sistem contorizat în care sunt gratuite primele 10 materiale dintr-o lună, după care este necesară abonarea pentru accesul la alte ştiri ale publicaţiei respective. Cea de-a doua opţiune lasă libertatea publicaţiilor de a alege ce materiale sunt disponibile gratuit şi ce materiale au accesul blocat în spatele paywall-ului. Cel mai probabil va exista un simbol grafic care va indica utilizatorului distincţia dintre conţinutul disponibil gratuit şi cel care poate fi accesat contra cost.
Utilizatorii care vor alege să se aboneze pentru a avea acces complet la conţinutul unei anumite publicaţii vor fi redirecţionaţi de Facebook pe site-ul acesteia. Publicaţia este cea care stabileşte costul abonamentului şi procesează plata.
Aşa cum spunea şi Zuckerberg în urmă cu două luni, Facebook nu opreşte niciun procent din banii încasaţi de publicaţii pentru abonamente. Cel puţin deocamdată.
Paywall-ul Facebook va oferi acces complet pe site-ul unei publicaţiei şi viceversa - paywall-ul de pe site va permite citirea tuturor ştirilor postate în cadrul reţelei sociale. Aici este, de fapt, câştigul pentru Facebook - conţinutul complet care va fi disponibil în format Instant Articles va ţine utilizatorul în cadrul reţelei şi îi va aduce venituri din reclame.
În această fază de testare a paywall-ului participă următoarele publicaţii: The Washington Post, The Economist, The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune, The Boston Globe, The Houston Chronicle, The San Francisco Chronicle, The Telegraph, Le Parisien, Spiegel, Bild, Hearst şi La Repubblica.
Pentru început, paywall-ul Facebook va fi disponibil doar pe Android, acolo unde nu există restricţii cu privire la abonamentele vândute în cadrul aplicaţiilor.
Pentru iOS, lansarea va fi amânată până se va ajunge la un acord cu Apple sau se va găsi o altă soluţie. Producătorul iPhone-ului percepe o taxă de 30% pentru orice abonament vândut în cadrul aplicaţiilor.
Paywall-ul Facebook va începe să fie vizibil pe parcursul următoarelor săptămâni tuturor utilizatorilor care urmăresc cel puţin una din publicaţiile care participă la acest test.
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Informaţii suplimentare
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului- Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile)- Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos)- Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează- A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului- Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web- Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share)- Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc)- Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează.- Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.