Zuckerverse, Faceplant sau Ye? Cele mai amuzante sugestii vehiculate online pentru redenumirea Facebook

Facebook logo
Facebook plănuiește să-și schimbe numele. Foto: Profimedia

Zuckerverse, Timesuck, Faceplant, sunt câteva dintre sugestiile de nume vehiculate online după apariţia unui articol de presă potrivit căruia Facebook ar intenţiona să apeleze la un rebranding prin adoptarea unui nou nume, informaţie pe care compania americană a refuzat să o comenteze, informează Reuters.

Propunerile au fost diverse, de la cele practice, la unele amuzante sau chiar stranii.

„Meta” a fost una dintre sugestiile serioase aflate în tendinţe, o referire la intenţia Facebook, potrivit relatărilor de presă, de a-şi lua un nume care să scoată în evidenţă ideea de metavers, un mediu virtual în care utilizatorii pot socializa.

Bookface, Facegram, Facetagram, FreeFace, FreeTalk, World Changer, au fost alte propuneri sugerate de internauţi.

Într-o notă mai radicală, un utilizator de pe Twitter, Dave Pell, a făcut o comparaţie cu muzicianul Kanye West, care şi-a schimbat recent numele în „Ye”. „Ar fi interesant dacă Facebook şi-ar schimba numele în Ye”, a spus acesta.

Mai multe sugestii amuzante au speculat că o eventuală schimbare de imagine ar fi propusă de fondatorul reţelei, Mark Zuckerberg, care doreşte să transforme în sfârşit Facebook într-o reţea „cool”.

O parte dintre utilizatorii tineri au părăsit platforma de socializare în favoarea unor aplicaţii precum Instagram, Snapchat şi TikTok, Facebook fiind frecventată tot mai mult de utilizatori mai în vârstă.

„Teenage Wasteland”, a fost una dintre sugestiile mai spirituale. „Aplicaţia Bătrânilor pentru că aşa îi spunem noi, tinerii”, a declarat studenta Vittoria Esteves pentru Reuters în Roma.

„Boomerville”, a sugerat Marco, o referinţă la generaţia denumită „baby boomers”, născută după cel de-Al Doilea Război Mondial.

Frenezia noilor nume a apărut în urma unui articol publicat săptămâna aceasta pe site-ul cu ştiri din lumea tehnologiei The Verge, potrivit căruia un grup cu o nouă denumire va funcţiona asemenea unei companii-mamă pentru toate brandurile din alcătuirea sa - Facebook, Instagram, WhatsApp - şi va reflecta accentul pus pe realitatea virtuală şi pe realitatea augmentată. Potrivit articolului, un anunţ în acest sens este aşteptat săptămâna viitoare.

Multe dintre sugestii au reflectat cu toate acestea temerile publicului vizând modalitatea în care compania gestionează problemele de siguranţă şi discursurile instigatoare la ură. Documente interne ale companiei americane, divulgate de un avertizor de integritate, s-au aflat la baza unei audieri în senatul Statelor Unite desfăşurate săptămâna trecută.

„Fakebook” sau „Tracebook”, au fost alte nume propuse.

Alţi internauţi şi-au manifestat scepticismul că o schimbare de nume ar fi suficientă pentru a distrage atenţia de la monitorizarea tot mai atentă din punct de vedere juridic şi administrativ cu care se confruntă compania şi care i-a afectat imaginea.

„Se va întâmpla ceva asemănător efectului Barbra Streisand”, a spus Thomas van der Hoven, un student de 20 de ani din Glasgow, referindu-se la situaţia când încercarea de a reprima un lucru atrage în mod involuntar un şi mai mare interes popular către acel lucru, scrie Agerpres.

„Aşa că vor încerca să-l schimbe, iar acest lucru va aduce în centrul atenţiei faptul că îl vor schimba. De ce vor să facă această schimbare?”, a mai adăugat el. „Probabil va fi în dezavantajul lor la un moment dat”, a concluzionat acelaşi tânăr.

Editor : A.P.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate