Deșeuri din plastic au fost descoperite în mii de cuiburi de pasăre din nordul Europei. Cum sunt afectate animalele

profimedia-0521583549
Lebede. Foto: Profimedia

Deşeurile din plastic descoperite în mii de cuiburi din nord-vestul Europei reprezintă o ameninţare serioasă pentru păsările marine din regiune, au avertizat cercetătorii, potrivit DPA.

Un studiu, care a durat patru ani, a fost realizat de oamenii de ştiinţă de la Institutul de Cercetări de Mediu din cadrul North Highland College, care face parte din University of Highlands and Islands.

Observatori care vizitau coloniile de păsări marine în scopul altor activităţi de monitorizare au fost rugaţi să ajute la colectarea datelor pentru acest studiu, ca o modalitate de cercetare rentabilă şi prietenoasă cu mediul.

Cercetătorii au examinat 10.274 de cuiburi de pe teritoriul Marii Britanii, Norvegiei, Islandei, Suediei şi Insulelor Feroe şi au descoperit că 12% dintre acestea conţineau resturi din plastic.

profimedia-0436218124
Corb de mare alb. Foto: Profimedia
Wapping Canal, London, UK. 28th April 2021.Mother Moorhen protects her young in their nest, made from a mixture of aquatic plants and human discarded plastic bags and crisp wrappers, on an urban canal in Wapping, East London.Amanda Rose/Alamy Live News
Găinușă de baltă. Foto: Profimedia

Datele au fost colectate în perioada 2016-2020 şi provin de la 14 specii de păsări marine din 84 de colonii, conform Agerpres.

Potrivit cercetării, papagalii de mare sunt cea mai afectată specie, după ce au fost descoperite resturi din plastic în 67% dintre cuiburile acestora.

profimedia-0447114815
Papagal de mare. Foto: Profimedia

Neil James, cercetător post-doctoral asociat în cadrul Institutului de Cercetări de Mediu, a fost unul dintre oamenii de ştiinţă implicat în proiect.

''Poluarea cu plastic la nivelul mărilor este o problemă de mediu în creştere la nivel global care ameninţă biodiversitatea marină'', a spus el.

''Păsările marine sunt îndeosebi afectate din cauza pericolului ca plasticul să li se încâlcească de corp sau să fie ingerat'', a adăugat acesta.

''Studiul nostru a ajuns la concluzia că un număr semnificativ de cuiburi conţin fragmente din plastic, unele specii fiind mai predispuse la acest fenomen în comparaţie cu altele''.

''Pe lângă faptul că oferă informaţii importante despre populaţiile noastre de păsări marine, acest tip de studiu poate oferi o perspectivă preţioasă despre răspândirea plasticului în mediul marin''.

Concluziile studiului au fost publicate în Marine Pollution Bulletin şi sunt disponibile online.

Editor : A.C.