Plan ambițios la Paris: Fără mașini pe benzină sau motorină

Data publicării:
paris franta trafic strada
FOTO: Shutterstock

Fără maşini pe benzină sau motorină, în Paris, până în 2030 şi o reţea inteligentă de biciclete. Este planul ambiţios pe care îl au oficialii din capitala Franţei pentru a reduce poluarea din oraş. Decizia vine după ce în Paris, nivelul smogului a bătut în ultimii ani record după record.

În Paris, în ultimii ani, au fost numeroase zile în care nivelul de particule poluante din aer a depăşit şi de două ori nivelul maxim permis. De vină e mai ales transportul, sursă principală de gaze cu efect de seră. Pentru ca Oraşul luminilor să nu se sufoce din cauza smogului, oficialii au impus restricţii de circulaţie - s-a circulat alternativ sau deloc în centru. Acum, autorităţile pariziene sunt gata să ducă aceste interdicţii la un alt nivel.

Primarul din capitala Franței, Anne Hidalgo, visează ca până în 2030 să interzică mașinile pe combustibil iar deplasarea oamenilor sa se facă exclusiv prin intermediul mijloacelor de transport în comun, al mașinilor electrice și al bicicletelor.

600.000 de maşini traversează zilnic Parisul, cele mai multe fiind autoturisme cu motoare pe benzină sau motorină. Aşa că marea provocare a autorităţilor este să îi convingă pe şoferi să renunţe la transportul cu un autovehicul poluant. Un prim pas - oraşul trebuie să devină mai prietenos cu bicicliştii. În Paris, există deja 20.000 de biciclete care pot fi închiriate, iar primăria speră să mărească numărul lor.

Prin intermediul unei aplicații de pe telefonul mobil, turiștii pot localiza, închiria și plăti o bicicletă de genul acesta pe care apoi o pot lăsa în orice stație de biciclete fără a mai fi nevoie de acea bornă specială. Costul: 50 de cenți pe jumătate de oră”, relatează Sebastian Perju.

Parisul nu este un caz particular. În Milano, nivelul poluării a depăşit de 5 ori limita maxim-admisă, norul gros de smog fiind vizibil şi din Spaţiu.

Milano a devenit primul oraş din Italia în care traficul în centrul oraşului a fost complet restricţionat.

Nu vă lăsaţi înşelaţi de cerul albastru din spatele meu, pentru că, în ciuda atâtor restricţii de trafic, aerul din Milano rămâne în continuare foarte poluat. Din acest motiv, autorităţile au decis să extindă restricţiile de trafic la nivel de provincie”, spune Sergiu Balaban - corespondent Digi24 în Italia.

Pe londonezi, poluarea îi costă bani. Şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară, de 11 euro pentru a putea circula prin oraş. O sumă care se adaugă unei alte taxe, de 12 euro, pentru accesul în centrul metropolei.

Statisticile arată că, în fiecare an, jumătate de milion de europeni îşi pierd viaţa din cauza bolilor asociate poluării.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
A murit românul care a vândut NATO rușilor. Mihai Caraman, spionul care a pus „pe tavă” sovieticilor cele mai...
Digi FM
Iubire și flori pentru Celine Dion, la Paris. Fani din toată lumea au așteptat-o la hotel, ea, emoționată de...
Pro FM
Bebe Rexha, pozată de paparazzi în costum de baie, în Mykonos. Ce poze a pus ea pe Instagram
Film Now
Josh Hartnett, despre sfatul „inutil” pe care l-a primit de la colegul din „Oppenheimer”, Mat Damon...
Adevarul
Motivul pentru care Donald Trump refuză o dezbatere faţă în faţă cu Kamala Harris
Newsweek
România lansează la apă o navă de logistică pentru un grup de luptă al Olandei. Costă 375.000.000 €
Digi FM
Radu Ștefan Bănică și-a găsit mașina vandalizată: „Am văzut că e înclinată într-o parte, a fost un cuțit...
Digi World
Ce se poate întâmpla dacă iei mai mult paracetamol decât e recomandat. Ce să nu faci cu niciun chip dacă iei...
Digi Animal World
Momentul când o turistă este mușcată de calul Gărzii Regale Britanice. Femeia a leșinat în mijlocul mulțimii
Film Now
Sandra Bullock își aniversează ziua de naștere, prima după moartea iubitului ei: „Nu ascunde că a fi tristă...
Harvey Weinstein
Harvey Weinstein a fost transferat din închisoare în spital. Producătorul de la Hollywood are COVID-19 şi...