Sari la conținut

Studiu: Formele de viaţă de pe Pământ, într-o nouă fază de extincţie

„În trecut, de cinci ori s-a întâmplat ceva pe Pământ care a ucis majoritatea formelor de viaţă şi a durat milioane de ani să fie restabilite. Din fericire, ultima oară s-a întâmplat acum 65 de milioane de ani, când au murit dinozaurii şi alte animale. Acum ne îndreptăm către un eveniment asemănător care ar putea cu uşurinţă să distrugă viaţa tuturor de pe Pământ”, a spus Paul Ehrlich, profesor la Universitatea Stanford din SUA.

Studiul realizat de oamenii de ştiinţă de la universităţile Stanford, Princeton şi Berkeley arată faptul că rata de extincţie a speciilor este de 114 ori mai mare decât în trecut.

41% din speciile amfibiene şi 26% din mamifere sunt pe cale de dispariţie. Studiul este bazat pe date privind dispariţia mai multor specii înainte de apariţia omului şi după ce acesta a început să afecteze mediul înconjurător prin acţiunile sale.

„Suntem total dependenţi de alte organisme pentru hrană, mediu, pentru tot felul de lucruri pe care trebuie să le avem, aşa-numitele servicii naturale pe care ni le furnizează alte organisme”, mai spune profesorul Paul Ehrlich.

Cercetătorii care au realizat studiul trag un semnal de alarmă şi spun că, pentru a evita o nouă extincţie, este nevoie urgent de eforturi intense pentru protejarea speciilor ameninţate. Potrivit studiului, principalele cauze ale dispariţiei acestora sunt schimbările climatice, poluarea şi distrugerea habitatelor animalelor prin despăduriri masive.

Etichete: pamant , studiu , viaţa , disparitie , specii , extinctie , forme de viata