Galerie Foto Telescopul Hubble împlinește 30 de ani. Cele mai spectaculoase fotografii făcute de „autobuzul spațial”

hubb9
Foto: NASA / ESA

Acum 30 de ani, pe 24 aprilie 1990, telescopul Hubble era lansat în spațiu de la Centrul Kennedy al NASA, în Florida. În timp, „autobuzul spațial” (telescopul are dimensiunile unui autobuz școlar) a devenit lentila noastră către Univers, ajutându-ne să vedem locuri și galaxii aflate de miliarde de ani lumină de Terra.

NASA a realizat o galerie foto cu cele mai spectaculoase imagini trimise pe Pământ de telescopul Hubble. El a realizat mai mult de 1,4 milioane de observații, a trimis pe Pământ date care au stat la baza a zeci de mii de studii științifice.

Telescopul a fost updatat de cinci ori pe parcursul călătoriei sale prin spațiu, pentru a-i fi instalate cele mai noi descoperiri la aparatura de bord. Hubble a putut astfel să-și continue neîntrerupt misiunea timp de 30 de ani și nu se va opri nici în acest deceniu.

Stâlpii Creației, vizualizare 3D, pe baza fotografiilor realizate de Hubble.

Editor: B.P.