Zece milioane de stele și nicio dovadă a existenței ființelor extraterestre, însă oamenii de știință nu și-au pierdut speranța

Calea Lactee vazuta de pe pamant
Astronomii chinezi au descoperit acceleratoare cosmice cu energie ultra-înaltă în Calea Lactee. Foto: Getty Images

Oamenii de știință au finalizat cea mai amplă misiune de căutare a civilizațiilor extraterestre, scanând aproximativ 10,3 milioane de stele cu ajutorul unui radiotelescop din Australia, dar nu au găsit nimic - cel puțin nu încă, scrie Reuters.

Căutând dovezi ale unor posibile forme de viață dincolo de sistemul nostru solar, cercetătorii caută semnale care pot proveni de la ființe extraterestre inteligente. Folosind telescopul Murchison Widefield Array, au căutat emisiile radio de joasă frecvență pe stelele din constelația Vela.

„Nu este de mirare că nu am găsit ceea ce căutam. Există încă atât de multe variabile necunoscute", a declarat astrofizicianul Chenoa Tremblay. „Căutarea formelor de viață în afara sistemului nostru solar este o mare provocare. Nu știm când, cum, unde sau ce tip de semnal putem primi pentru a realiza că nu suntem singuri în galaxie”.

Deși a fost cea mai amplă misiune de acest fel de până acum, potrivit astrofizicianului Steven Tingay de la Curtin University din Australia, acțiunea a implicat relativ puține stele.

„Zece milioane de stele par foarte multe. Cu toate acestea, cea mai bună evaluare a noastră este că există aproximativ 100 de miliarde de stele (în galaxia Calea Lactee). Deci, am analizat aproximativ 0,001% din galaxia noastră. Există întotdeauna șansa ca următoarea misiune să fie cea în care se va descoperi ceva, chiar dacă nu te aștepți la nimic. Știința poate fi surprinzătoare, așa că important este să explorăm în continuare”.

Editor: Cristina Iancu