Sari la conținut

Reacția elevei eliminate de la Bac din cauza scrisului: Se va ajunge la CEDO

Corpul de control al ministrului Educaţiei a stabilit că lucrările celor doi candidaţi din judeţul Dâmboviţa ale căror lucrări aveau două scrisuri diferite conţin semne distinctive, menţinând decizia de eliminare din examenul naţional de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2017, la proba scrisă la disciplina Istorie. 

VEZI AICI CUM ARATĂ LUCRĂRILE CELOR DOI

Decizia i-a nemulțumit pe cei doi elevi, Ana Maria Ioniță și Alexandru Toma, dar și pe mai multe cadre didactice, care susțin că este nedrept ce li s-a întâmplat adolescenților. Un profesor la Colegiul Tehnic "Carol I" a publicat un mesaj acid la adresa Ministerului Educației, pe care îl acuză că i-a "sacrificat" pe elevi, doar pentru a nu da explicații. Mesajul profesorului a fost distribuit și de Ana Maria Ioniță, care susține acum că este dispusă să își caute dreptatea la Curtea Europeană pentru Drepturile Omului.

"Scandalos!!! MEN a decis! Păstrează lucrările anulate, deși le permite candidaților să-și păstreze notele deja obținute (în cazul candidatei asta nu e bine, dorea să conteste nota la limba română, iar colegii din liceu care au contestat aceste note au primit creșteri și de peste un punct, sau chiar de aproape două puncte, deci -foarte probabil- contestația i-ar fi permis să-și mărească nota la română).

Le mai permite ... vai câtă mărinimie din partea unei instituții în gravă eroare ... să susțină din nou proba anulată în august...Adică taie șansa ei să dea la ASE, lui să dea la Poliție! Distrugându-le viitorul! Este clar că au sacrificat copiii! Dar recunosc -implicit- că n-a existat nici o fraudă. Deci, elevii sunt nevinovați, dar rămân cu lucrările anulate.

Motivul real îl bănuim cu toții: cei implicați în acest lanț de greșeli includ și vreun VIP, pe care MEN îl menajează. Îi acoperă greșeala, sacrificând candidații!!!
Motivul invocat, în dulcele stil berthelotian, este invocarea unei ... chestii tehnice. Dacă scrisul elevilor s-a schimbat pe parcursul celor trei ore de examen (bănci deteriorate pe care au scris, căldura caniculară a zilei de examen, trei ore în care se schimbă nu doar scrisul) atunci (și aici intervine mârșăvia deciziei MEN, în condițiile în care lanțul dintre candidat și evaluator este rupt cu multă grijă și mare efort (al nostru, nu al MEN)): se asimilează modificările de scris cu „ orice alte semne distinctive, care ar permite identificarea lucrării ”. Evident, MEN nu se străduiește să explice CUM s-ar putea identifica lucrarea dacă pe unele rânduri literele sunt un pic mai mari, pe altele (chiar amestecat în același rând) mai mici.

De fapt, puteți vedea cu ochii dvs., ce numește MEN „ orice alte semne distinctive, care ar permite identificarea lucrării ”, lucrările fiind atașate la decizia comunicată"

Ana Maria Ioniță a distribuit pe pagina sa de Facebook mesajul de mai sus al unui alt utilizator, alături de un singur comentariu: "Cu siguranță se va ajunge la CEDO"

Ce spune Ministerul Educației

În urma analizei documentelor puse la dispoziție, echipa de control apreciază că cele două lucrări au toate aparenţele unor lucrări autentice, redactate de cei doi candidaţi în timpul probei de examen fără alte intervenţii ulterioare, însă prezintă semne distinctive ce constau în scrierile/grafiile total diferite folosite în redactarea lor. Conform art. 56, punctul 5 din Anexa 2 a ordinului de ministru nr. 4799/2010, „înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigilează,precum şi orice alte semne distinctive, care ar permite identificarea lucrării, atrag după sine anularea lucrării scrise respective. Propunerea de anulare se poate face atât în centrul de examen, cât şi în centrul de evaluare, de către persoanele din comisie care sesizează semnele distinctive, iar decizia se ia de către preşedintele comisiei, după consultare cu comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti”.

Prin urmare, echipa de control a propus următoarele măsuri, aprobate de ministrul Educației Naționale:

1. Menţinerea pentru ambii candidaţi a eliminării din examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2017, la proba scrisă la disciplina „Istorie”.

2. Recunoaşterea notelor obţinute de ambii candidați la celelalte două discipline de examen.

3. Anularea pentru ambii candidaţi a interdicţiei de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de Bacalaureat (interdicție stabilită inițial prin procesele verbale din data de 29.06.2017).