Sari la conținut
News Alert

Adevăratul preț al medicamentelor

În vreme ce jucătorii din industrie spun că trebuie luate în calcul şi cheltuielile cu cercetarea care nu a dat niciun rezultat, multe organizaţii consideră că estimările privind costurile sunt umflate nejustificat.

Medicamentele noi nu sunt singurele care au preţuri în creştere. Chiar şi tratamentele generice se scumpesc, uneori fără avertisment. Ziarul britanic The Guardian a descoperit că preţul unui medicament de migrene s-a dublat în toamnă, în vreme ce preţul unui antibiotic generic, tetraciclina, a crescut de 67 de ori din 2013 până în 2014.

În aceste condiţii, asociaţiile de pacienţi, preşedintele american Barack Obama dar şi mai mulţi politcieni din Statele Unite cer mai multă transparenţă din partea companiilor farmaceutice.

Producătorii spun că preţurile medicamentelor trebuie să fie suficient de mari cât să acopere cheltuielile uriaşe cu cercetarea şi dezvoltarea. În 2014, Centrul pentru Studierea Dezvoltării Medicamentelor, din cadrul Universitătii americane Tufts a estimat că lansarea unui medicament nou pe piaţă costă în medie 2,6 miliarde de dolari. Însă mai multe organizaţii, inclusiv Medici Fără Frontiere, au respins la momentul respectiv atât modul în care a fost făcut calculul cât şi rezultatele sale. În cele 2,6 miliarde de dolari au fost incluse şi cheltuielile cu cercetarea eşuată.

Companiile farmaceutice spun că trebuie acoperite cumva şi investiţiile ratate în tratamente care s-au dovedit a fi ineficiente sau periculoase. Prin urmare, factura eşecului este inclusă în preţul medicamentelor ajunse pe piaţă. Dar şi costurile cu licenţierea unui medicament de către autorităţi. Însă unele dintre cele mai scumpe medicamente, cele pentru bolile incurabile, au costuri mai mici de autorizare, deoarece sunt lăsate să intre pe piaţă mai rapid, cu teste clinice mai puţine.

Inclusiv unele companii farmaceutice sunt sceptice în ceea ce priveşte estimările privind costul dezvoltării şi lansării unui tratament nou. Citat de revista The Economist, şeful Glaxo Smith Kline, Andrew Witty, dădea de înţeles în 2013 că dezvoltarea unui medicament poate fi mai ieftină de un miliard dolari. Witty spunea că industria farmaceutică este capabilă să facă cercetare mai eficientă, ceea ce ar diminua considerabil cheltuielile pe care companiile le invocă atunci când scumpesc medicamentele sau când le vând de la început la un preţ ridicat. Aşadar, pacienţii şi autorităţile ar trebui să afle înainte de toate nu cât costă lansarea unui medicament nou, ci cât ar putea costa dacă producătorii ar lucra mai eficient.

Dar pentru moment, companiile sunt concentrate să blocheze propunerile legislative care le-ar putea obliga să îşi publice formulele de calcul al preţurilor. Încearcă să obţină pentru aceste informaţii statutul de secret industrial. 

Etichete: medicamente , barack obama , pret medicamente

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale