Sari la conținut

Problemele celei mai mari gări din România

Gara micului Paris pare să fi rămas încremenită în timp. Inaugurată în 1872, arată ca şi cum nu a mai fost nici modernizată, nici extinsă de atunci. Iar oficialii CFR nu răspund la întrebările referitoare la cea mai mare staţie feroviară din ţară: Gara de Nord din Bucureşti.


Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Ne aflăm în faţa Gării de Nord din Bucureşti, cea mai mare staţie feroviară a României. De aici vin şi pleacă în fiecare zi peste 200 de trenuri. Din păcate, în afară de mărime, această gară nu are prea multe motive de mândrie. Spre exemplu, suferă foarte mult la capitolele curaţenie şi modernizare”.

Ultima restaurare a gării s-a făcut între 1997-1999. CFR caută fără succes finanţatori pentru modernizarea gării, în parteneriat public-privat.

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Din păcate, niciunul din aparatele de informare din Gara de Nord nu funcţionează. Cum este acesta: sistem interactiv de informare. Mai este şi aici unul, probabil pentru turiştii străini. Este al Ministerului pentru Afaceri Externe. La fel, un ecran care nu afişeaza nicio informaţie. Aşadar, turiştii trebuie să se adreseze Biroului de informaţii”.

Reporterul întâlnește o turistă străină. „Sunt din China. E foarte diferit aici faţă de cum este acasă. De exemplu, acesta (n.r. - panoul de plecări-sosiri). În China, ecranul este electronic! Nu am găsit nicio toaletă aici. În China avem multe toalete publice în gară”, mărturisește turista.

Reprezentanţii CFR nu au dorit să comenteze situaţia Gării de Nord. 

În ultimii ani, autorităţile au propus proiecte fanteziste: trafic feroviar subteran, trenuri de mare viteză.

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Priviţi cum arată acest trotuar rulant care ar trebui să lege Gara de Nord de Gara Basarab! O investiţie de 11 milioane de lei pe care a făcut-o compania CFR. Totul este lăsat în paragină, un adăpost pentru oamenii străzii, grafitti, mizerie peste tot”. (vezi video mai sus)

„Crede-mă că pasajul l-au făcut degeaba, bani investiţi degeaba!”, spune un călător.

Pe peroanele de așteptare, băncile ori nu există, ori au fost rupte, ori sunt într-o stare precară. „Exista soluţii şi pentru locurile unde băncile lipsesc. Călătorii le pot lua de aici și le aşeaza în spaţiile libere...”, spune Cătălin Bălan.

Costurile de modernizare a Gării de Nord depăşesc 200 de milioane de euro. În prima jumatate a anului s-au alocat doar 65.000 de euro pentru reparaţii în toată gara.

„Priviţi cum arată acoperişul peronului de la prima linie! Este tot mâncat de rugină”, constată repoterul Digi24.

Din 1990, traficul de călători a scăzut constant. Aproximativ 20.000 de oameni tranzitează în fiecare zi Gara de Nord. Numărul lor este însă în permanentă scădere. Un motiv ar fi confortul foarte scăzut pe care îl oferă acest loc.

- Arată ca o gară europeană?

- Nu... nu ai siguranţă! spune un călător.

Tarabele şi magazinele amplasate în gară fac ca acest loc să arate ca un bazar.

În noiembrie 2013, în gară au fost instalate patru dispozitive touchscreen pentru comandarea taxiurilor. Staţia de taxi a funcţionat pâna la sfârşitul anului 2016. De atunci s-au organizat nouă licitaţii pentru închirierea spaţiului, însă nicio firmă de taxi nu s-a prezentat.

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Aparatele care erau amplasate exact la ieşirea din gară, în acest loc, şi prin care oamenii îşi puteau chema taxiurile, au dispărut, iar în acest moment maşinile îşi aşteaptă clienţii în faţa gării, dincolo de barieră, ca în urmă cu zece ani!”

Gara de Nord a fost inaugurată în 1872 şi poartă acest nume din 1888.

Gara de Nord din Paris este cu doar opt ani mai veche decât cea din Bucureşti.

Sebastian Perju, corespondent Digi24 Franța: „Gara de Nord din Paris a devenit între timp cea mai aglomerată din Europa, fiind tranzitată anual de peste 214 milioane de călători. Practic, această gară leagă Parisul şi împrejurimile sale prin numeroasele linii de metrou şi de trenuri expres regionale care duc direct la aeroporturi, apoi leagă capitala Franţei de alte capitale europene cum ar fi Bruxelles sau Amsterdam”.

Traficul de călători din gara pariziană este de 30 de ori mai mare decât cel din Bucureşti. Cea mai mare gară din România are 14 linii. Gara din Paris are 36 de linii.

Etichete: trafic feroviar , gari in paragina , garile romaniei , gara de nord bucuresti , gari mizerabile , gari invechite , gari renovare , investitii gari romania , gara de nord din paris , infrastructura precara

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale