Romeo Lupu, pilot SMURD implicat într-un accident aviatic: Din 2006 și până acum nu s-a schimbat nimic

Data publicării:
romeu lupu 2

Romeo Lupu, pilot de elicopter SMURD, a spus că în cazul avionului medical prăbușit în Munții Apuseni a retrăit clipele din 23 decembrie 2006, când s-a aflat în misiune cu un elicopter SMURD de la Târgu-Mureș către Vatra Dornei, pentru a prelua un băiat de 14 ani cu fractură de coloană și bazin.

Am întâlnit condiții similare cu cele pe care le-a întâlnit echipajul în urmă cu două zile, respectiv înveliș de iarnă, zăpadă, vizibilități scăzute, plafoane joase. La un moment dat am întâlnit o formațiune de ceață foarte densă, am hotărât să întrerupem misiunea și ne-am întors. Schimbarea burscă a condițiilor meteorologice a dus la formarea unui zid de ceață și pe drumul de întoarcere și am rămas captivi într-un defileu, fiind înconjurați de versanți muntoși. În câteva secunde am pierdut total controlul solului. Singura posibilitate era să luăm înălțime, eu eram în comenzi la aproximativ 1.500 de metri, colegul meu mi-a spus că avem brazi în față, de fapt era un versant. Singura manevră pe care am găsit-o și s-a dovedit a fi salvatoare a fost aceea să cabrez elicopterul puternic, cu cabina în sus și am intrat către versant cu burta elicopterului înainte”, a povestit Romeo Lupu.

Cei doi medici aflați la bord nu au pățit nimic, în schimb, pilotul Romeo Surdu și copilotul au suferit mai multe traume.

Am trecut prin aceeași perioadă de așteptare, cum au trecut și ei acum două zile, de la 13:30 și până la ora 19:00 aproximativ, când a sosit prima echipă de salvatori”, a spus pilotul de elicopter SMURD.

„Întodeauana zborul iarna, în condiții de munte reprezintă un risc mai mare decât celelalte zboruri. Schimbările meteorologice intervin foarte repede”, a precizat el.

Romeu Lupu: „Din 2006 și până acum până acum nu s-a schimbat nimic”

Romeo Lupu a spus că este greu de spus cât timp va dura ancheta în cazul avionului medical prăbușit în Munții Apuseni în data de 20 ianuarie și că depinde în ce măsură sunt strânse toate probele, care vor aduce probe concludente dacă a fost vorba de o defecțiune tehnică.

El a precizat că, cel mai probabil, avionul avea un înregistrator de bord, dar că ar înregistra mai puțini parametri de zbor, spre deosebire de cele mai noi și care sunt mai performante.

Premierul Victor Ponta a declarat astăzi că o problemă a fost și la instituțiile care au gestionat datele primite din teritoriu.

Întrebat dacă este vreo șansă să se rezvole ceva în urmă măsurilor anunțat astăzi de Victor Ponta, Romeu Lupu a spus că depinde dacă există interesul.

„De rezolvat se poate rezolva, depinde dacă există interesul să se ajungă până acolo cât să fie eficiente și schimbările. Din 2006 și până acum până acum nu s-a schimbat nimic. Modalitatea de intervenție acum a fost identică, timpul de ajungere este asemănător - cam 5 ore, mai bine de 5 ore. Cei care au ajuns au fost alții decât cei care porniseră să caute”, a susținut Romeo Lupu, pilot de elicopter SMURD.

Romeo Lupu: „După ce am fost operați la Spitalul Floreasca am fost abandonați total”

„După ce am fost operați la Spitalul Floreasca am fost abandonați total. Recuperarea mea a durat șase luni, timp în care singur, cu eforturi proprii, trebuia să merg la Spitalul Militar”, a spus pilotul SMURD.

El a precizat că a fost exclusă consilierea psihologică.

„Nu am primit niciun ajutor. Singur am reușit să mă duc la Spitalul Militar. Aveam nevoie de o recuperare în mediu marin, mi-am căutat singur, am reușit să-mi redobândesc cu mari eforturi capacitatea de zbor, în condițiile în care la serviciu mi se căuta o funcție terestră”, a spus Romeo Lupu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri