Titi Aur, despre cazul șoferiței care a lovit mortal două fete: „Nu știm ce a fost în mașină. A părut inconștientă în acea perioadă”

titi-aur-accident-soferita
Fostul pilot Titi Aur a analizat accidentul aparent straniu din cartierul Andronache din București, soldat cu moartea a două fete. La volan era o șoferiță care consumase alcool Foto: captură video Digi24

Femeia care a provocat accidentul mortal din cartierul Andronache s-a blocat, crede Titi Aur, fost campion de raliuri și expert în condus defensiv. O parte din vină ar fi avut-o și modul în care a învățat să șofeze, mai spune acesta.

Titi Aur a analizat accidentul soldat cu moartea celor două fete în cartierul Andronache din București și a subliniat că niște limitatoare de viteză sau indicatoare ar fi putut reduce din impact. Fostul pilot a arătat care sunt mecanismele psihologice care au făcut-o pe șoferiță să nu schițeze niciun gest de a încerca să evite coliziunea mortală: 

„Eu cred că în această situație, dacă strada ar fi avut limitatoare de viteză, indicatoare, ar fi putut să influențeze viteza inițială a șoferiței respective. Adică având o restricție de viteză, având niște bumpere, niște zone care practic te obligă să frânezi, ar fi putut să influențeze viteza inițială. Dar ce este cert e că odată ajunsă în intersecție, cu viteză mai mare sau mai mică, a avut un motiv de s-a speriat. De ce s-a speriat nu știm exact. Poate tocmai pentru că s-a trezit în intersecție cu viteză prea mare. Poate a avut un moment emoțional nu știu de care, poate soțul ei din dreapta a strigat, a făcut, nu știm ce a fost în mașină, cert este că din imagini se vede clar că odată intrată în intersecție și până în momentul impactului, a accelerat încontinuu, nu a frânat, mașina nu s-a lăsat deloc de bot, adică nu a frânat, nici vorbă de urme de frânare, nici măcar nu a redus, ci a accelerat în continuu”, a explicat Titi Aur.

Creierul n-a mai înțeles nimic

„Mai mult, nu a virat puțin stânga, pentru că ea, mergând pe direcția tot înainte, a lovit cele două copile. Dacă trăgea puțin stânga, numai cât trecea intersecția, dacă se ducea un metru, un metru și jumătate înspre stânga, ceea ce înseamnă foarte puțin virat la stânga, ar fi trecut, bineînțeles, peste borduri, ar fi intrat în gard, ar fi lovit mașina, ar fi fost niște fiare îndoite și un accident să zicem banal, dar nu ar fi fost cu victime, ceea ce mie îmi spune că ea a fost inconștientă în acea perioadă, în acea zonă. De ce a fost? Pentru că a încurcat efectiv pedalele: în loc să frâneze, a accelerat, accelerând a intrat în panică și mai mare și mai tare. Creierului, care ar trebui să simtă că frânezi, dar de fapt mașina accelerează, i s-a șters imaginea, n-a mai înțeles nimic, s-a speriat. A ținut piciorul maxim pe accelerație crezând în subconștient că apasă pe frână și s-a întâmplat această nenorocire”, a continuat Titi Aur explicația.

Există două piste atunci când cineva nu trage de volan într-o asemenea situație: „Sau a fost teroristă și a vrut să omoare niște oameni, dar nu cred asta, pentru că dacă voia să facă asta, trăgea dreapta și mai omora încă doi copii sau chiar și pe acei tineri, dar asta e o extremă. De ce să accelerezi să te duci drept către niște oameni care stăteau pe bordură? Sau o faci intenționat, sau nu mai realizezi ceea ce faci”, a arătat Titi Aur.

Poziția corectă a picioarelor pe pedale

El a explicat și care trebuie să fie poziția corectă a picioarelor pe pedale: „În școala de șoferi ar trebui să se învețe, dar nu se învață din păcate la noi, poziția corectă a mâinilor pe volan și a picioarelor pe pedale. Acum vorbim de picioare pe pedale: piciorul drept trebuie să stea cu călcâiul în dreptul pedalei de frână, și nu în dreptul pedalei de accelerație, tocmai pentru că într-o situație limită, disperată, de panică, șoferul are instinctul să apese pe ceva și ceva-ul acela pentru el înseamnă pedala de frână. Și dacă piciorul nu e în dreptul pedalei de frână și este în dreptul pedalei de accelerație, probabilitatea să apeși pe accelerație există”.

Nu este neapărat cea mai mare probabilitate, pentru că aici apar niște factori care pot agrava sau pot atenua această situație. Iar acești factori agravanți sunt: cel de la volan este emotiv; cel de la volan nu cunoaște mașina; cel de la volan are, ca în cazul de față, alcool, ceea ce înseamnă reflex întârziat sau reflex incorect. „Și atunci, apeși instinctiv pe pedala de frână, crezi tu, dar apeși de fapt pe accelerație”, a adăugat fostul pilot.

El a dat un exemplu edificator: „Vedem asta pentru oricine a fost într-o mașină în care cel de la volan face o mică nebunie, e o situație mai limită, și în dreapta are un posesor de permis: cel din dreapta apasă instinctiv - pe nimic, în fapt, - pe podea, crezând că are pedala de frână. Instinctul lui îi spune că dacă e pericol, să apese pe ceva, fără să te gândești în acea fracțiune de secundă că tu ești în dreapta și tu nu ai pe ce să apeși”, a arătat expertul.

Editor : Luana Pavaluca

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate