Sari la conținut

Ce s-a întâmplat cu autorul gafei de la standul României, la cel mai mare târg de turism din lume

Imaginea şifonată a turismului românesc în cadrul târgului internaţional de la Berlin s-a lăsat cu o demitere. Angajatul care s-a ocupat de promovarea imaginii României la târgul de turism din capitala Germaniei a fost concediat. La standul României, la loc de cinste era un afiș în care se vedea, pe jumătate dezbrăcat, un bărbat așezat pe ruinele cetății Sarmizegetusa. Este doar cea mai recentă dintr-un lung șir de stângăcii sau neglijențe grave în promovarea turismului.

Foto: romania-insider.com

Imaginea cetăţii dacice de la Sarmizegetusa a ocupat cel mai mare spaţiu din decorul standului României la Târgul de Turism la Berlin. Un detaliu care a scăpat organizatorilor: un turist pe jumătate dezbracat se odihnea aşezat pe vestigiile istorice. Puşi în fața faptului împlinit, responsabilii standului au încercat să salveze situaţia acoperind imaginea nepotrivită cu o boxă.

Din păcate am avut și această sincopă, pentru mine inexplicabilă. Cel care trebuia să verifice a avut această scăpare și drept urmare nu mai lucrează în Ministerul Turismului și a încetat raporturile de muncă. I-am solicitat demisia”, a spus Bogdan Trif, ministrul Turismului.

E vorba însă doar de ultima dintr-o serie de gafe greu de explicat din ultimii ani. În 2013, la Târgul de la Madrid, România s-a prezentat doar cu câteva pliante vechi pe care apărea şi imaginea lui Nicolae Ceauşescu. În 2014, din nou la Berlin, o traducere greşită a făcut ca pe harta ţării să apară numele "românce", în loc de "România". O altă scriere greşită a fost în cazul Transilvaniei, pentru care s-a folosit o combinaţie între numele din germană şi engleză.

Anul trecut, fostul ministru de resort propunea înlocuirea frunzei, cu oaia, ca simbol folosit în materialele de promovare turistică.

Ne e ruşine cu simblul Mioriţa? Mie nu îmi e ruşine! Nu mai avem simboluri în România, nu-l avem şi pe Dracula? Îl avem!”, spunea atunci Mircea Titus Dobre, fost ministru al Turismului.

Nici Dracula nu a scăpat însă de greşeli la târgul de la Berlin. Numele lui Vlad Ţepeş a fost tradus într-un cuvânt care nu are sens în limba germană.

Din păcate, chiar dacă turiştii ajung în România, lipsa infrastructurii şi preţurile mari îi gonesc la concurenţă.

Un hotel de 5 stele de la noi din ţară, cu mic dejun, era cu 20% mai scump decât un hotel de 5 stele de pe litoralul bulgăresc cu all inclusive”, spune Radu Colfescu, reprezentant tour operator.

Ministerul Turismului a alocat pentru acest an 13 milioane de lei pentru promovare. Mult mai puțin decât anul trecut, când suma era aproape dublă, de 21 milioane de lei.