Sari la conținut

Încă un studiu care arată cât de sufocant devine Bucureștiul

Nouă zile pe an: este timpul pe care îl petrec șoferii blocați în trafic în București, cel mai aglomerat oraș din Europa din cauza infrastucturii deficitare și a numărului uriaș de mașini, potrivit agenției spaniole EFE.

shutterstock_420463105 (1)

Foto: Shutterstock

Este rezultatul unui studiu realizat de fabricantul de dispozitive de navigație GPS Tom Tom, care plasează capitala României pe primul loc al celor mai aglomerate orașe din Europa și pe locul cinci la nivel mondial.

Clasificarea realizată cu ajutorul datelor culese de dispozitivele GPS arată că în orele de vârf este nevoie de 50 de minute în plus pentru a parcurge aceeași distanță în condițiile unui trafic fluid.

"Orașul este lipsit de o rețea de drumuri de centură care să evite ambuteiajele, fapt ce obligă tranzitarea vehiculelor prin capitală", a declarat pentru EFE, Catiusa Ivanov, jurnalist specializat pe teme municipale, citat de Agerpres. Pe de altă parte, lipsa parcărilor face ca benzile principalelor artere să fie ocupate de mașinile staționate, îngreunând și mai mult traficul.

În general bucureștenii petrec în medie 57 de minute pe zi blocați în trafic. Ținând cont de o utilizare în medie a mașinii de 229 de zile pe an, locuitorii capitalei petrec echivalentul a 9 zile pe an blocați în ambuteiaje. În orele de vârf, timpul necesar pentru parcurgerea unui anumit traseu este aproape dublu față de perioadele de circulație redusă.

Citiți și: 
Topul actual al orașelor europene cu trafic de coșmar. Pe ce loc a ajuns Bucureștiul

La 2,1 milioane de locuitori ai Bucureștiului, deși se estimează că numărul real este de 2,6 milioane de persoane, sunt înregistrate 1,3 milioane de vehicule. O cifră care nu încetează să crească: în primele patru luni ale anului 2017, numărul mașinilor a crescut cu peste 30.000 de unități.

Studiul realizat de Tom Tom clasifică orașele în funcție de "nivelul de congestionare" a traficului, un parametru care arată de cât timp este nevoie pentru a parcurge o distanță la orele de vârf, comparativ cu perioadele de circulație redusă.

În București indicele este de 50 %, fiind depășit doar de Ciudad de Mexico (66 %), Bangkok (61 %), Jakarta (58 %) și de orașul chinez Chongqing (52 %). Nivelul de congestionare a traficului la Rio de Janeiro este, de exemplu, de "numai" 47 %; la Buenos Aires de 42 %; iar la Madrid de 25 %.

Primăria Bucureștiului prevede crearea de benzi prioritare pentru transportul public și introducerea de alte 600 troleibuze, tramvaie și autobuze, precum și modernizarea unor artere principale de acces în oraș până în anul 2030. Planuri care, spre disperarea șoferilor, sunt prea lente.

Pentru a fluidiza traficul, asociația Psiho TrafiQ recomandă respectarea regulilor de circulație, evitarea rutelor aglomerate și renunțarea la autoturisme la orele de vârf.

"Trebuie să optăm pentru metode alternative de transport precum autobuzul, metroul, bicicleta sau motocicleta", a declarat pentru EFE Mihaela Rus, președinta Psiho TrafiQ, avertizând că ambuteiajele produc o creștere a numărului de accidente, având în vedere că șoferii reacționează impulsiv.

Etichete: trafic bucuresti , masini Bucuresti , poluare bucuresti , studiu trafic bucuresti , gps tom tom

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale