Un bărbat din Caraș-Severin a sunat la 112 să se plângă că nu-i mai merge Facebook-ul și nu poate vorbi cu soția

Data publicării:
barbat cu barba vorbind la telefon
Foto: Guliver/GettyImages

Luni seară, după ce aplicațiile Facebook, WhatsApp și Instagram au picat în toată lumea, un bărbat din Caraș-Severin a sunat la 112 în speranța că autoritățile îi vor putea rezolva „urgența”. Panicat, individul s-a plâns dispecerului de faptul că nu își mai poate apela soția pe Facebook Messenger de câteva ore.

„Sunați la 112 doar când aveți o urgență sau dacă cineva se află într-o situație de urgență!”, a transmis Inspectoratul Județean de Poliție Caraș-Severin, printr-un comunicat în care polițiștii au relatat cazul bărbatului supărat că nu poate să-și sune soția pe Facebook.

Cetățeanul nu a fost amendat, dar a primit o avertizare. „Acesta a fost consiliat de către polițiștii Centrului Operațional și avertizat cu privire la utilizarea serviciului pentru apeluri de urgență 112”, mai scriu polițiștii.

De-a lungul timpului, dispecerii s-au lovit și de alte nemulțumiri ciudate ale cetățenilor care au sunat la 112. Oamenii au apelat pentru a reclama probleme precum întreruperea energiei electrice, nemulțumiri legate de modul de servire în restaurante sau de zgomotul produs de aparatele de aer condiționat din magazine, de fiecare dată apelanții fiind consiliați și îndrumați să se adreseze instituțiilor competente, astfel de apeluri nereprezentând urgențe care să necesite acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie.

Citește și: Cum a dispărut Facebook câteva ore de pe internet. Explicațiile companiei pentru cele șapte ore cât a fost "invizibilă"

Sfaturile polițiștilor pentru cetățenii care vor să sune la 112

  • apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112 trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;
  • este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
  • este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;
  • nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real, nu apelați numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților sau probleme tehnice la diferite rețele de socializare, precum în cazul prezentat anterior).
  • Nu sunați la 112 pentru probleme non-urgente! Apelurile non-urgente reprezintă acele situații în care nu este nevoie de intervenția imediată a echipajelor Ambulanței, Poliției, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri