Galerie Foto Vom avea cel mai scump pod din istorie, dar nu îl vom putea folosi

probleme pe santierul podului peste dunare
probleme pe santierul podului peste dunare

Podul peste Dunăre va deveni cel mai ruşinos muzeu din istorie - atrage atenția Asociaţia Pro Infrastructură. Și asta din cauza unui detaliu care ţine de autorităţi. Asociaţia cere Guvernului Orban să deblocheze situaţia autorizaţiei de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp. În caz contrar, totul este inutilizabil. În direct la Digi24, Mariana Ioniță, directorul Companiei de Drumuri, a explicat care au fost problemele întâmpinate și a estimat că la jumătatea anului 2023 podul va fi dat în trafic cu tot cu drumurile de acces.

Ionuț Ciurea, președintele Asociaţiei Pro Infrastructură, a explicat la Digi24 că sunt mai multe probleme legate de construirea drumurilor de legătură și că dacă blocajele nu vor fi rezolvate urgent, astfel încât cei 20 de kilometri de drumuri să fie gata la finalizarea podului, nu se va putea circula pe acest pod.

"Avem drumuri de legătură care ar trebui să lege podul de infrastructura  existentă, pe malul tulcean și pe malul brăilean.

Problemele cu exproprierile și relocările de utilități sunt de un an si jumătate. Riscul ca acest proiect să rămână inutilizabil este foarte mare.

Puțini știu că un pod se construiește altfel decât un drum pe pământ. Lucrările la acest pod, odată începute, nu merg oprite, nu poți lăsa cabluri atârnate doi ani. Se toarnă pilonii, betonarea nu poate fi oprită, altfel sunt buni de aruncat. Se lucrează nonstop la piloni.

Aceste lucrări sunt impresionante și extrem de scumpe, iar marja de toleranță este foarte mică. Drumurile care ar trebui să unească podul de infrastructură sunt construite în dulcele stil al Companiei de Drumuri, adică nu sunt construite. Vom avea pod fără drumuri", a spus Ciurea.

Galerie FOTO: Probleme pe santierul podului peste Dunare. FOTO: Facebook Asociația Pro Infrastructura

El a subliniat că podul ar trebui să fie gata în 2022, iar dacă nu se emite rapid această autorizație de construire, vom avea drumurile de legătură neterminate atunci când va fi gata podul: "Adică băgăm 500 de milioane de euro într-o investiție și nu o vom putea folosi".

E necesar ca această autorizație să fie dată în toamnă ca să fie timp și pentru construirea drumurilor, trebuie sincronizate aceste construcții, a spus președintele Asociaţiei Pro Infrastructură.

"Deci, una dintre probleme este relocarea de utilități, plus exproprierile suplimentare, plus acordul de mediu.

Aceste blocaje trebuie rezolvate urgent, altfel constructorul nu va putea termina cei 20 de km de drumuri când va fi gata podul. Adică nu vom putea circula pe pod", a conchis Ionuț Ciurea.

Directorul CNAIR: S-ar putea să fie un decalaj, dar în 2023 pe la jumătatea anului, podul va fi dat în trafic cu tot cu drumurile de acces

Mariana Ioniţă, director general al CNAIR, a explicat la Digi24 că s-a început să se construiască pe un teren ocupat, adică proiectul s-a lansat înainte de a se elibera terenul de utilități.

"Antreprenorul ar fi putut să înceapă întâi cu utilitățile, abia apoi cu execuția obiectivului, dar managementul de la momentul respectiv a lăsat această deviere de utilități în sarcina companiei.

Al doilea motiv pentru care documentația tehnico-economică a fost slabă este că s-au lansat câte două – trei proceduri de achiziție în 2018 – 2019 care s-au succedat cu anulare, din motiv că documentația era slabă, așa că trebuia revizuită.

De-abia în august am reușit să avem contract pe tot ce înseamnă devierea de utilități. Am introdus posibilitatea de a da autorizație pe sectoare.

Acordul de mediu e în revizuire, au apărut modificări între proiectul tehnic și studiul de fezabilitate, s-au impus suprafețe suplimentare care ies din acord.

Apoi, impactul asupra obiectivului de arii protejate.

Acordul de mediu e posibil să îl avem revizuit până la finele anului. Pe măsură ce se trece la devierea utilităților, vom identifica sectoarele unde ministerul poate da autorizație.

Nu vom avea autorizație pe toți cei 23 km de drum, ci pe sectoare.

Estimez că s-ar putea să fie un decalaj, dar în 2023 pe la jumătatea anului, podul va fi dat în trafic cu tot cu drumurile de acces.", a explicat directorul Companiei de Drumuri.

Editor : Georgiana Marina

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate