Sari la conținut

Amazon vrea să cumpere Carrefour

Amazon vrea să cumpere Carrefour, a aflat presa franceză, şi cu asta ar intra în Europa direct pe locul întâi în retail. Ei şi iată cum încep şi supermarketurile de la noi să tremure ... Au fost până acum protejate când Walmart şi alţii nu ştiau pe unde să-şi scoată cămaşa. Pentru Amazon, Carrefour e chiar foarte ieftin. E prins pe picior greşit - cu o valoare de piaţă la jumătate faţă de acum doi ani de zile şi cu acţionarii foarte nemulţumiţi. 13 miliarde de euro a ajuns capitalizarea francezilor, deci cam cât a dat Amazon şi pe Whole Foods. Preţul ar fi similar doar că deal-ul acum e mult mai bun - cei de la Carrefour au de 25 de ori mai multe magazine. Cu Whole Foods există acoperire americană, prin Carrefour, au una mondială.

12.000 de supermarketuri în 30 de ţări şi aproape 400.000 de angajaţi. Ce are Carrefour e ce le trebuie celor de la Amazon. O reţea fizică, spaţii logistice şi cel mai important - o amprentă mare în piaţa europeană unde 95% din alimente sunt încă achiziţionate prin canalele clasice de distribuţie. Pentru americani, asta înseamnă potenţial neexploatat. În Franţa circulă zvonul că marele lanţ al ţării ar putea fi preluat de Amazon - nici una dintre companii nu comentează, dar acţiunile Carrefour tot cresc, semn că investitorii îmbrăţişează ideea unei preluări. Lanţul de hypermarketuri le-a furnizat în ultimii ani numai probleme.

Analizele băncilor spun că a pierdut contactul cu nevoile clienţilor, iar rezultatele financiare vin ca dovadă. Carrefour şi-a avertizat acţionarii că îşi va rata ţintele în acest an şi estimează că profitul operaţional va scădea cu peste 10 procente.

Cu o valoare de piaţă căzută la 13 miliarde de euro, Carrefour înseamnă exact 3% din cât valorează Amazon. Păcatul său - a păstrat un model vechi într-o lume nouă. Dacă Amazon merge pe distribuţia mixtă: online plus canal fizic, la Carrefour prezenţa pe internet e neconvingătoare. Dacă în Statele Unite, jumătate dintre gospodării au abonament Amazon Prime, Carrefour nu reuşeşte să creeze noi tendinţe de consum. A rămas supermarketul clasic, cu problemele clasice. Prima, şi cea mai importantă fiind preţurile. Ca toţi jucătorii din retailul fizic le cere furnizorilor taxe de orice - taxe de raft, de promovare în magazin, taxe de reclamă în pliante, de promovare pe radioul intern, taxe care laolaltă scumpesc produsul cu 20-30%. Amazon însă merge cu marje de aproape zero. Are volume mari, clienţi mulţi, şi cel mai important - clienţi loiali. E drept, ajută mult faptul că nu plăteşte salariile şi chiriile plătite de Carrefour, dar aici stă de altfel şi superioritatea modelului său. Un model care încă se rafinează.

Magazinul concept Amazon Go ar putea fi viitorul supermarketurilor de astăzi. Fără casieri, fără stat la coadă, clientul îşi face cumpărăturile în magazinul fizic şi le plăteşte cu telefonul. Presiunea pe preţuri e filosofie la Amazon. După ce a cumpărat lanţul american de supermarketuri Whole Foods a ieftinit unele produse şi cu 40%, iar numărul de clienţi a crescut deodată un un sfert. Aceeaşi reţetă le-ar prinde bine şi clienţilor Carrefour. Altfel retailerul riscă să devină el victima evoluţiei. Asta la un deceniu distanţă de la falimentul buticurilor în faţa supermarketului.

Etichete: Carrefour , amazon , tranzactie , carrefour legume

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale