Sari la conținut

Culoarea succesului în afaceri. E cel mai des întâlnită în logo-urile companiilor

Au produse diferite, activează în domenii diferite, dar strategia după care îşi aleg culorile din logo-uri este, în cazul multor companii, aceeaşi. Este şi motivul pentru care în siglele multor lideri din diverse domenii regăsim, deseori, cam aceleaşi culori. Albastru deschis, spre exemplu, este culoarea pe care au mizat giganţi precum Google, Facebook, Twitter sau Samsung. Imaginea, ambalajul, contează, sunt elemente care vând. Iar companiile ştiu acest lucru şi lucrează la crearea logourilor cu cei mai buni designeri din industrie.

Culoarea albastru este supranumită regina culorilor şi este prezentă în peste 50% din logourile companiilor, indiferent de industrie. Experţii în design consultaţi de CNBC au analizat siglele a 14 mii de companii şi au descoperit strategii comune în baza cărora firmele din industrii precum IT, retail şi sănătate au ales această nuanţă.

Albastrul reprezintă simbolul încrederii şi al maturităţii - calităţi pe care multe companii le invocă atunci când vor să atragă clienţi. În domeniul tehnologiei, sunt multe companii care au ales culori similare pentru logourile lor. Microsoft şi Google au combinaţii cromatice asemănătoare - verde, galben, roşu şi, bineînţeles, albastru. Designerii susţin că nu e doar o simplă coincidenţă: aceste companii vor să arate că au o varietate de produse, iar în spatele fiecărei culori alese se află un mesaj: roşu - puterea de a acţiona, verde - prospeţime, galben - distracţie, iar albastru - încredere. Această combinaţie de culori e folosită şi de americanii de la eBay.

Dintre giganţii IT, se remarcă însă Apple - al cărui logo este monocromatic. Dar nu a fost dintotdeauna aşa: între 1976 şi 1998, celebrul măr muşcat al companiei fondate de Steve Jobs era desenat în culorile curcubeului. Atunci când a ales doar o singură culoare, adică logo-ul Apple pe care îl cunoaştem astăzi, Steve Jobs spunea că este un fan al simplităţii, iar a alege ceva simplu a fost mult mai greu decât şi-a imaginat iniţial.

O altă companie care a mizat pe o singură culoare este Snapchat. Utilizat mai ales în rândul tinerilor, fondatorul firmei a explicat că a ales culoarea galbenă pentru că aceasta transmite distracţie, voioşie. În acord cu publicul ţintă al aplicaţiei.

Pe de altă parte, în comerţ, roşu este culoarea aleasă de aproape doua treimi dintre jucători. Americanii de la Target o folosesc pentru că reprezintă pasiune, vigoare şi viteză. E culoare dominantă şi printre jucatorii europenei. În contrast însă cu rivalii de la Walmart, care au ales albastru şi galben.

În cazul marilor corporaţii, precum firmele de avocatură, direcţia este mai simplă, iar logourile acestor firme sunt compuse, deseori, dintr-o culoare dominantă şi poate una secundară neutră. Şi de această dată, culoarea albstru este întâlnită deseori.

Etichete: Apple , Microsoft , google , logo companii mari , culori logo , semnificatie culori afaceri , cod culori

Pe aceeași temă

Apple vine în România

Apple a intrat oficial în România. Gigantul american, cel mai valoros jucător din industria globală de tehnologie, şi-a...

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale