Culoarea succesului în afaceri. E cel mai des întâlnită în logo-urile companiilor

Data actualizării: Data publicării:
soparla colorata shutterstock_703129546
Foto: Shutterstock

Au produse diferite, activează în domenii diferite, dar strategia după care îşi aleg culorile din logo-uri este, în cazul multor companii, aceeaşi. Este şi motivul pentru care în siglele multor lideri din diverse domenii regăsim, deseori, cam aceleaşi culori. Albastru deschis, spre exemplu, este culoarea pe care au mizat giganţi precum Google, Facebook, Twitter sau Samsung. Imaginea, ambalajul, contează, sunt elemente care vând. Iar companiile ştiu acest lucru şi lucrează la crearea logourilor cu cei mai buni designeri din industrie.

Culoarea albastru este supranumită regina culorilor şi este prezentă în peste 50% din logourile companiilor, indiferent de industrie. Experţii în design consultaţi de CNBC au analizat siglele a 14 mii de companii şi au descoperit strategii comune în baza cărora firmele din industrii precum IT, retail şi sănătate au ales această nuanţă.

Albastrul reprezintă simbolul încrederii şi al maturităţii - calităţi pe care multe companii le invocă atunci când vor să atragă clienţi. În domeniul tehnologiei, sunt multe companii care au ales culori similare pentru logourile lor. Microsoft şi Google au combinaţii cromatice asemănătoare - verde, galben, roşu şi, bineînţeles, albastru. Designerii susţin că nu e doar o simplă coincidenţă: aceste companii vor să arate că au o varietate de produse, iar în spatele fiecărei culori alese se află un mesaj: roşu - puterea de a acţiona, verde - prospeţime, galben - distracţie, iar albastru - încredere. Această combinaţie de culori e folosită şi de americanii de la eBay.

Dintre giganţii IT, se remarcă însă Apple - al cărui logo este monocromatic. Dar nu a fost dintotdeauna aşa: între 1976 şi 1998, celebrul măr muşcat al companiei fondate de Steve Jobs era desenat în culorile curcubeului. Atunci când a ales doar o singură culoare, adică logo-ul Apple pe care îl cunoaştem astăzi, Steve Jobs spunea că este un fan al simplităţii, iar a alege ceva simplu a fost mult mai greu decât şi-a imaginat iniţial.

O altă companie care a mizat pe o singură culoare este Snapchat. Utilizat mai ales în rândul tinerilor, fondatorul firmei a explicat că a ales culoarea galbenă pentru că aceasta transmite distracţie, voioşie. În acord cu publicul ţintă al aplicaţiei.

Pe de altă parte, în comerţ, roşu este culoarea aleasă de aproape doua treimi dintre jucători. Americanii de la Target o folosesc pentru că reprezintă pasiune, vigoare şi viteză. E culoare dominantă şi printre jucatorii europenei. În contrast însă cu rivalii de la Walmart, care au ales albastru şi galben.

În cazul marilor corporaţii, precum firmele de avocatură, direcţia este mai simplă, iar logourile acestor firme sunt compuse, deseori, dintr-o culoare dominantă şi poate una secundară neutră. Şi de această dată, culoarea albstru este întâlnită deseori.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Schimbările pentru asociațiile de proprietari începând cu luna iulie: Care e legea, care sunt obligațiile
Digi FM
Babasha, reacție după al doilea concert Coldplay, unde nu a mai fost huiduit: „Sunt împlinit că am văzut...
Pro FM
Miley Cyrus, atac subtil la adresa tatălui său: „Am moștenit narcisismul de la el”. Billy Ray Cyrus a...
Film Now
Sofia Vergara, într-un costum de baie provocator, cu un decolteu amețitor. Imaginile au strâns peste 500.000...
Adevarul
Un nou blocaj pe piața legumelor. „Avem solarii pline de tomate care vor rămâne nerecoltate". Cât a scăzut...
Newsweek
Ce vechime trebuie să aibă un pensionar pentru 1.400 lei în plus la pensie la recalculare?
Digi FM
Anca Molnar, make-up artistul vedetelor, a murit la doar 35 de ani. Tânăra fusese diagnosticată cu o formă...
Digi World
Cel mai bun moment al zilei pentru a face sport pentru a scădea nivelul zahărului din sânge. E valabil mai...
Digi Animal World
Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”
Film Now
Kate Winslet, despre filmarea faimoasei scene a sărutului cu Leonardo DiCaprio în „Titanic”: A fost un...
UTV
(VIDEO) Reactia lui Babasha dupa ce a fost huiduit la concertul celor de la Coldplay: “Am avut inainte o...