BUSINESS CLUB. Strategia de creştere Adidas se bazează pe un specialist în vânzarea detergenţilor

Data publicării:
ADIDAS3

Adidas vrea să devină o companie la modă, iar schimbarea va începe de la vârf. Actualul director, Herbert Hainer, şi-a anunţat demisia. Va părăsi funcţia în luna septembrie. În locul său va fi adus în octombrie un om cu experienţă zero în producţia de echipament sportiv, dar foarte priceput la vânzări, danezul Kasper Rorsted, actualul şef al unei alte mari companii germane, Henkel.

În primele 9 luni din 2015, Adidas a avut o creştere sănătoasă a afacerii, cu încasări mai mari cu 16,7% şi profit mai mare cu 16,9%. Însă, nemţii sunt conştienţi că vor rămâne mult în spatele marilor rivali de la Nike dacă nu reuşesc să îşi întărească poziţia pe uriaşa piaţă a echipamentului sportiv din Statele Unite. Adidas are o prezenţă anemică acolo, dar speră să rezolve această problemă cu ajutorul viitorului său director.

Kasper Rorsted cunoaşte foarte bine piaţa americană. Cel puţin pe cea a detergentului. A reuşit să introducă peste ocean marca Persil şi să o promoveze cu succes. Aceeaşi strategie de vânzări ar putea funcţiona şi pentru Adidas care va trebui să îşi schimbe imaginea. Dintr-un producător de echipament sportiv va trebui să devină unul de încălţăminte şi haine. Pentru că unul dintre motivele pentru care Nike are succes pe piaţa americană este că articolele pe care le vinde sunt purtate şi pe stradă, nu numai în sala de sport.

Adidas deja şi-a mutat divizia de design din Germania în Statele Unite, pentru a înţelege mai bine gusturile americanilor şi a început să recruteze designeri de la Nike. Însă redesenarea încălţărilor sport şi a hainelor nu a fost de ajuns. Adidas continuă să aibă vânzări în Statele Unite, atât sub Nike cât şi sub Under Armour, o companie tânără care a crescut foarte repede de la înfiinţare.

Adidas este una dintre cele mai vechi companii de echipament sportiv din lume. Îşi are originile în anii 20 în afacerea de familie a fraţilor Dassler şi funcţionează sub acest nume de 66 de ani. Însă tradiţia sa în Statele Unite este limitată. Implicarea companiei în sporturile americane a fost tardivă. Iar contracte de sponsorizare, precum cel pe 11 ani semnat în 2006 cu NBA, nu au impulsionat foarte mult vânzările Adidas.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri