Ce fac magazinele cu produsele returnate

produse returnate

Presate de regulile europene, magazinele din România, mai ales cele online, acceptă mult mai uşor returnarea produselor cumpărate. Chiar şi electronicele scumpe achiziţionate cu o reducere generoasă pot fi trimise înapoi în magazin. Însă această facilitate nu ajută nici magazinele... nici mediul înconjurător. Ca să ajungă din magazin la cumpărători produsele comandate online sunt transportate de maşinile firmelor de curierat. În cazul unui retur, acest drum generator de noxe este făcut de două ori. Iar produsele care au fost scoase din cutie nu prea mai pot fi vândute. Aşa că magazinele le trec la pierderi şi le transformă în deşeuri.

De Black Friday, singurele informaţii pe care le oferă magazinele din România sunt cele despre numărul şi valoarea comenzilor. Evită să dea detalii despre numărul produselor returnate. E de înţeles. În vinerea neagră a cumpărăturilor, comercianţii încearcă să îşi sporească veniturile şi să îşi îmbunătăţească imaginea. Iar returul produselor este costisitor. Atât pentru magazine cât şi pentru mediu.

În Statele Unite, cumpărătorii au returnat în perioada sărbătorilor de iarnă de anul trecut produse de 20 de miliarde de dolari, arată datele companiei de logistică Optoro citate de Mashable. Trimiterea produselor înapoi în magazin creşte emisiile de noxe într-o perioadă în care poluarea oricum este crescută de drumurile repetate pe care le fac atât consumatorii cât şi curierii. Deşi firmele de curierat încearcă să îşi diminueze cosumul de carburanţi, maşinile folosite au în majoritatea cazurilor motoare diesel.

Însă creşterea emisiilor de noxe reprezintă doar o latură a problemei.

În multe cazuri, produsele întoarse în magazine se transformă în deşeuri mai repede decât ar trebui. În România, odată cu acceptarea returului, comercianţii au început să vândă şi produse resigilate. Sunt cele primite înapoi de la clienţi. Ca să le poată revinde le aplică o reducere mai mică sau mai mare în funcţie de starea în care s-a întors produsul înapoi în magazin. Însă discountul nu este de ajuns pentru risipirea temerilor că, produsul returnat ar putea avea un defect. Şi, cu cât un produs este mai scump, cu atât va fi mai greu de vândut a doua oară după ce s-a întors în magazin.

Cine îşi permite un televizor de 2.000 de euro nu va accepta resigilat pentru un discount de doar câteva sute de euro.

În cele din urmă multe produse returnate ajung să fie casate. Comercianţii americani spun că mai reuşesc să recupereze cel mult 40% din valoarea iniţială a mărfurilor care se întorc în magazine. Şi tot în America retururile se transformă într-o cantitate atât e mare de deşeuri încât poate să 220.000 de maşini de gunoi.

În România cantităţile sunt mult mai reduse. Dar în vreme ce în Statele Unite volumul de ambalaje şi electronice casate este atât de mare încât depăşeşte capacitatea de reciclare a lor, în România chiar şi o cantitate mică de deşeuri este greu de reciclat. Ceea înseamnă că, dacă se păstrează proporţiile, problema este la fel de mare.

Acum, nici returnarea ca facilitate nu trebuie demonizată. Emisiile de noxe ar fi foarte mari şi dacă cei care îşi comandă produsele de pe internet s-ar sui în maşinile personale şi s-ar duce la cumparaturi din magazine fizice sau returneaza ei direct produsele.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale