Sari la conținut
News Alert

De ce are Dacia succes deși nu urmează trendurile din industria auto

Industria auto migrează către conectivitate, autonomie, propulsie eco, dar în această revoluţie Dacia, care nu are nimic din cele menţionate, se extinde. E producător clasic de maşini care totuşi reuşeşte să crească puternic. Reprezintă, pentru consumatori, o alegere pragmatică şi raţională, după cum susţin chiar reprezentanţii constructorului.

Gama Dacia a devenit unul dintre pilonii de creştere şi profitabilitate pentru grupul Renault. În 2008 s-au vândut aproximativ 258.000 de maşini, dar numărul lor a continuat să crească până la 610.000 anul trecut.

Iar estimările pentru anul acesta se duc spre 700.000 de autoturisme. Majoritatea maşinilor sunt vândute în Europa, dar a ajuns sub sigla Renault în America Latină, Rusia, Africa şi Orientul Mijlociu.

Şefii grupului francez spun că formula succesului este simplă: se foloseşte doar tehnologia actuală, merg pe reinvestirea profitului în cea mai mare parte şi astfel se câştigă încrederea consumatorilor fără bugete mari alocate pentru campanii de marketing. Nu se duce Dacia spre consumatori, vin aceştia către Dacia.

Preţul competitiv a generat fidelizare. Cine a cumpărat un Logan după anul 2004 a decis să cumpere o nouă maşină tot marca Dacia. Iar cei mai mulţi clienţi fac un upgrade. De la Logan sau Sandero, au migrat către Duster, chiar dacă este un model mai scump.

Tot datorită preţul, Dacia reprezintă cea mai bună opţiune pentru diversificarea proprietăţii. Reprezentanţii constructorului au explicat pentru Automotive News că 55% dintre persoanele care cumpără modele Dacia fac această alegere atunci când vor o a doua maşină.

La nivel de grup există totuşi şi o statistică mai puţin plăcută: 10% din cumpărători sunt foşti deţinători de Renault. Se produce o canibalizare între mărcile de sub acelaşi acoperiş, dar este inevitabil. Importnat este ca procentul să fie cât mai mic, iar la Renault 10% este totuşi acceptabil.

Migraţii între mărcile idn grup e vizibilă şi la Volkswagen. Modelele Dacia sunt, încă, şocant de ieftine, după cum recunosc chiar reprezentanţii mărcii. Noul Duster, spre exemplu, are un preţ de pornire de aproximativ 12.000 de euro, neschimbat faţă de generaţia anterioară.

Dacia se compară, din acest punct de vedere, cu alte companii din diverse domenii precum Lidl, H&M and Ryanair. Maşinile devin mai mari, mai puternice şi mai scumpe. Dar Dacia ignoră aceste trenduri.

Costurile de producţie sunt mici atât la Mioveni cât şi în Maroc. Şi sunt ţinute sub control de aşa numita redistribuire a pieselor. Portierele noului Duster, de exemplu, sunt similare cu cele ale generaţiei anterioare Logan.

Pariul de 50 de milioane de dolari al francezilor de la Renault, sumă plătită la preluarea Dacia în 1999, s-a dovedit câştigător. Şeful grupului de la acea vreme a ratat preluarea Skoda, dar a mizat la Mioveni pe o maşină de 5 mii de euro - modernă, robustă şi pe care să şi-o permită oricine.

Aşa a apărut Loganul, care a avut vânzări spectaculoase inclusiv în vestul Europei. Dacia e responsabilă acum pentru 19% din încasările totale ale Renault Noile modele ce urmează să fie lansate sunt, în fapt, variante îmbunătăţite ale celor deja existente.

Lansarea unui SUV cu 7 locuri e, deocamdată, la stadiul de zvon. Regulile mai aspre privind poluarea îi împing pe constructori spre electrice şi hibride. Dacia merge însă doar pe cărări bătătorite.

Etichete: Dacia , piata , producție , marketing , de ce cumpara romanii

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale