Ce trebuie să faceți dacă transportatorul aerian vă pierde bagajele sau le deteriorează grav

Data publicării:
bagaje

Mii de bagaje se pierd anual pe aeroporturile din ţară. Unele sunt furate pur şi simplu de pe banda rulantă, altele sunt rătăcite pe la alte curse. Uneori, genţile ajung înapoi la proprietari, dar sunt deteriorate grav. De cele mai multe ori, ele rămân însă pierdute pentru totdeauna. Chiar şi aşa, oamenii nu îşi încheie asigurări pentru bagaje, fie pentru că nu ştiu că au posibilitatea de a fi despăgubiţi în funcţie de valoarea bunurilor, fie nu consideră necesară această măsură de siguranţă.

Pentru securitatea dumneavoastră, vă rugăm să nu vă lăsaţi bagajele nesupravegheate şi nici un grija altor persoane. Vă mulţumim pentru înţelegere!”. Asta se poate auzi pe multe aeroporturi din lume.

Datele unei companii de trasport aerian arată că anul trecut, dintr-un total de 2,5 milioane de bagaje, peste 5.000 au fost pierdute sau furate. 10% dintre acestea nu au mai fost recuperate. Astfel, compania aeriană a fost obligată să plătească aproape 100.000 de euro pentru bunurile pierdute.

Gabriela a păţit-o acum doi ani, pe o cursă spre Paris. Doi ani de zile a durat până ce a fost despăgubită de compania de transport aerian, după ce i-au rătăcit de tot bagajul.

Reporter: Cu ce sumă v-au despăgubit?
Gabriela: Cu 200 de dolari. Trebuie sa justifici ce ai avut cu documente. Dar de unde? Cine a bănuit că se întâmplă?!
Reporter: Nu v-ați asigurat bagajul atunci?
Gabriela: Nu, și am regretat.

Printr-o situaţia asemănătoare a trecut şi Andra Nistor, în urmă cu o săptămână, atunci când a plecat în vacanţă în Zanzibar.

Andra Nistor: A venit după 3 zile. Aveam şi un lacăt şi am văzut că l-au rupt. Mi-au mai spus că în zona aceea cam 30% dintre bagaje se rătăcesc şi se aduc după. Am asigurare pe bagaj și o să fac documentele, acum că m-am întors. Există o despăgubire în bani pentru fiecare zi de întârziere.

Dacă bagajul pierdut este asigurat, pasagerul are dreptul să depună imediat o reclamaţie la serviciul specializat din cadrul aeroportului respectiv. Dacă bagajul nu ajunge la posesor în termen de 21 de zile, compania este obligată să plătească contravaloarea geamantanului şi a obiectelor din bagaj. În cazul în care bagajul nu a fost asigurat, regulamentul prevede doar plata a 20 de euro pentru fiecare kilogram. (sursa: www.eccromania.ro)

Cu toate că exemplele sunt multe, oamenii nu-şi cumpără asigurare pentru bagaj. Mulţi nu o consideră necesară, iar alţii nici nu ştiu că au această posibilitate.

Bărbat: Din păcate nu îmi asigur niciodată bagajul. Deși acei 100 de euro, 150 de euro, nu știu dacă îți acoperă de fiecare dată ce ai în bagaj.
Femeie: Circul la drumuri scurte și nu am lucruri de valoare.
Bărbat: Dacă nu am pățit niciodată niciun necaz de ce să-l asigur?

Reporter: Știți ce aveți de făcut în cazul în care vă pierdeți bagajul, de exemplu?
Bărbat: Reclamație, atât știu. Nu știu, pentru că nu l-am pierdut.

Anual, aproximativ 30 de milioane de bagaje se rătăcesc în cele mai tranzitate aeroporturi ale lumii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri