Ministrul Transporturilor dezgroapă studii de acum 11 ani pentru Comarnic-Brașov

Doru Cireaşă Data publicării:
aglomeratie dn1

Chiar dacă are studii de fezabilitate vechi de mai bine de un deceniu, Ministerul Transporturilor susține că știe ce terenuri vor fi expropriate și prin ce localități va trece cu exactitate autostrada Comarnic- Brașov.

În loc de un teren viran pe care să poată construi un picior de pod, cum îi indică planul autostrăzii Comarnic-Brașov, constructorul acesteia ar putea descoperi că acolo există o vilă care trebuie demolată. Acesta ar putea să se vadă nevoit să realizeze un nod rutier cu un drum național pe un teren în care este îngropată o conductă de gaze, iar soluția rutieră aleasă s-ar putea dovedi neadecvată traficului existent.

Acestea sunt riscurile la care se expune Ministerul Transporturilor care susține că știe prin ce localități trece autostrada și ce terenuri trebuie expropriate. Aceasta cu toate că ultimul studiu de fezabilitate făcut datează din 2006.

Ministerul Transporturilor nu pare însă deranjat de vechimea datelor. Răzvan Cuc, dă vești bune celor care petrec 1-2 ore bară la bară pentru a ajunge de la Predeal la Comarnic.

”M-am întâlnit astăzi cu toți primarii localităților pe unde va trece viitoarea Autostradă. Prezent la discuții a fost și Bogdan Toader, Președintele CJ Prahova. Administrațiile locale si judetele m-au asigurat de tot sprijinul pentru întocmirea documentațiilor necesare exproprierii terenului afectat, manifestandu-și întregul suport pentru implementarea acestui Proiect”, spunea pe pagina sa de Facebook, la finele săptămânii trecute, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Traseul exact al unei autostrăzi sau terenuri care trebuie expropriate sunt însă informații pe care doar un studiu de fezabilitate le poate stabili. Lunile trecute, CNAIR a pus oficial cruce licitaţiei pentru revizuirea studiului de fezabilitate a loturilor de mijloc din autostrada Comarnic – Braşov, lansată acum doi ani. Contractul pentru realizarea studiilor de fezabilitate fusese semnat cu firma Consitrans. Acesta a fost reziliat deoarece realizarea studiului nu a avansat, costurile au crescut între timp, iar CNAIR nu a fost de acord să dea bani în plus.

Singurul studiu de fezabilitate care stă in picioare datează din 2002 și a fost actualizat în 2006, potrivit informațiilor furnizate de Guvern în 2015.

”Un studiu este făcut mai demult. Nu știu dacă mai seamănă, dacă nu cumva pe unde era traseul acum este un oraș sau o fabrică. Nu știu dacă mai poate fi folosit dar nu este prima lucrare făcută cu studii vechi la care apar probleme. La varianta ocolitoare Târgu Jiu au făcut podurile și au suspendat contractul pentru că au apărut șapte case pe care nu au putut să le demoleze după ce s-a făcut proiectul în urmă cu zece ani. Au rămas podurile părăsite în câmp. Deci nu ar fi prima chestie la cât de nepricepuți sunt”, spune directorul unei firme de proiectare și consultanță drumuri.

Că studiul din 2006 nu se mai potrivește cu realitățile din 2017 o demonstrează o prezentare făcută de Guvern în 2015. Studiul din 2006 stabilea o viteză de proiectare pentru autostradă de doar 80 de kilometri la oră, inferioară celei conforme cu standardele UE.

Creșterea vitezei de proiectare până la 120 km/h pe întreg traseul (cu excepția zonelor de tunel unde s-a impus o viteză de 100 km/h pentru motive de siguranța circulației), în timp ce studiul de fezabilitate prevedea o viteză de proiectare de 80 km/h, incompatibilă în prezent cu standardele de proiectare si constructie a unei autostrăzi”, observa in 2015 Guvernul. O viteză de circulație mai mare impune curbe mai largi și deci alte terenuri care să fie expropriate. Vechiul studiu era considerat inadecvat și pentru faptul că platforma rutieră era prea îngustă (23,5 metri față de un necesar de 26 de metri care să permită amplasarea indicatoarelor rutiere corespunzătoare) sau pentru că traversa localitățile Bușteni și Sinaia, potrivit prezentării oficiale din 2015.

Sub presiunea opiniei publice dar și a premierului Mihai Tudose care a anunțat că va apela la Banca Mondială să construiască autostrada, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc face promisiuni. ”Sunt decis să supraveghez personal și permanent evoluția acestui Proiect și le-am spus si celor de la CNAIR că am nevoie de implicarea lor 24 h din 24”, afirmă el cu fermitate pe Facebook.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate