Restaurantele fast-food Subway vor ajunge în portofoliul Roark Capital. Licitația s-a închis cu 9,55 miliarde USD

Data publicării:
logo subway, pe fundal este cerul
Roark şi Subway au 12 luni pentru a încheia afacerea. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Profimedia Images

Lanţul de restaurante fast-food Subway va fi vândut fondului privat Roark Capital, pentru 9,55 miliarde de dolari, punând capăt unei licitaţii de lungă durată la care au participat mai mulți operatori de restaurante, potrivit Reuters, preluat de News.ro.

Subway a anunţat în februarie că explorează o posibilă vânzare, atragând interes de la firme de capital privat, inclusiv Roark, Advent International, TDR Capital şi TPG, precum şi filiala de gestionare a activelor a lui Goldman Sachs.

Lanţul de restaurante a sperat atunci să obţină mai mult de 10 miliarde de dolari, datorită mărcii sale puternice şi afacerilor internaţionale.

Familiile DeLuca şi Buck deţin Subway care are aproximativ 37.000 de restaurante în peste 100 de ţări

Dar firmele de achiziţii au răspuns că valorează mai puţin, deoarece au considerat că afacerea din SUA este saturată.

Până la urmă, Roark a depăşit o ofertă târzie din partea unui grup rival, condus de TDR Capital şi Sycamore Partners, care a depus o ofertă finală de 8,75 miliarde dolari sau 8,25 miliarde dolari, excluzând un earn-out, potrivit unor persoane familiare cu chestiunea.

”Roark aduce mai mult la masă decât ar avea alţi investitori”, a spus Neil Saunders, director general al GlobalData. Experienţa sa de a ajuta brandurile de restaurante să se dezvolte va fi de ajutor, mai ales pe piaţa din SUA, unde rămâne cu mult sub vârful pe care l-a atins acum câţiva ani”, a spus el.

Acordul va face din Roark Capital unul dintre cei mai mari operatori de restaurante din lume

Acesta controlează Inspire Brands, proprietarul unor lanţuri de restaurante, între care se află Jimmy John's, Arby's, Baskin-Robbins şi Buffalo Wild Wings.

Deţinută de familiile sale fondatoare încă de la deschiderea primului său punct de vânzare, în 1965, Subway s-a luptat de câţiva ani cu concurenţa rivalilor, până când şi-a reînnoit meniul şi a crescut cheltuielile de marketing în 2021.

Eforturile au dat roade, deoarece vânzările Subway în termeni comparabili din America de Nord au crescut cu 9,3% în prima jumătate a anului 2023.

Roark şi Subway au 12 luni pentru a încheia afacerea, care are o taxă de despărţire de 4%, au spus sursele pentru Reuters. Taxa acoperă posibilitatea ca autorităţile de reglementare antitrust să împiedice tranzacţia.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri