Dispută din cauza tunelurilor de pe autostradă

Data publicării:
crop autostrada

Ministrul Transporturilor ar vrea să renunţe la cele două tuneluri de aproape trei kilometri de pe autostrada Lugoj-Deva. Spune că sunt mult prea scumpe. Costă 180 de milioane de euro. Tunelurile din zona Holdea sunt absolut necesare, spun ecologiştii, pentru că zona este una foarte populată de animale sălbatice.

Pentru ca animalele să poată traversa viitoarea autostradă Lugoj-Deva, autorităţile au decis anul trecut, în vară, să construiască două tuneluri lângă localitatea Holdea, la graniţa dintre judetele Timiş şi Hunedoara, cu o lungime de 900, respectiv 1900 de metri.

Acum noul ministru al Transporturilor ar vrea să renunţe la ele. Ar însemna o cheltuială de 180 de milioane de euro. Înainte de a lua o decizie va avea, însă, o întâlnire cu oficialii europeni.

„Să vedem ce ar însemna din punct de vedere al finanţării europene dacă am alege să mergem pe varianta veche”, afirmă Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

Ecologiştii îi transmit ministrului că există mai multe motive pentru care cele două tuneluri cu o lungime de aproape trei kilometri trebuie realizate.

„Unu - pentru siguranţa oamenilor care circulă pe autostrăzi având în vedere că un animal care intră întotdeauna poate să pună în pericol vieţi omeneşti - în al doilea rând pentru păstrarea habitatelor, pentru păstrarea efectivelor de animale sălbatice urs, lup, râs, pisică sălbatică, toate ierbivorele mari, căprior, cerb şi aşa mai departe”, afirmă Csibi Magor, director de program al World Wide Fund for Nature.

De partea ecologiştilor sunt şi unii dintre deputaţii din Comisia de Transporturi.

Ele sunt necesare şi din punct de vedere constructiv: În proiectul iniţial era o săpătură de 40 de metri, cât un bloc de 10 etaje, cu o deschidere la partea superioară de câteva sute de metri. Care ar fi avut aceleaşi probleme de stabilitate posibile ca şi faimoasa autostradă, care s-a închis, Orăştie-Sibiu”, spune Cătălin Drulă, deputat USR.

Autorităţile de mediu din ţara noastră au cerut, încă din 2013, ca în zonă să fie construite tuneluri, care să protejeze fauna. Abia anul trecut a fost, însă, gata proiectul tehnic. Dacă propunerea ministrului Transporturilor nu va fi pusă în practică, atunci cele două tuneluri trebuie realizate. Cel puţin doi ani se va lucra la ele. Pentru a proteja animalele din zonă, proiectul şoselei de mare viteză Lugoj-Deva prevede şi construcţia unor ecoducte sau poduri verzi. Cel de lângă comuna Lăpugiu de Jos, de exemplu, costă 3,8 milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Bilețelul cu care Mihai Eminescu a murit în buzunar. Ultimele sale cuvinte au fost...
Digi FM
De la huiduieli, la aplauze. Ce spune un psiholog despre cele două concerte ale trupei Coldplay de la...
Pro FM
Celine Dion, mereu cu gândul la copiii ei: "Dacă mor? Deja și-au pierdut tatăl". Și-a învățat gemenii cum să...
Film Now
Anne Hathaway nu mai consumă alcool de cinci ani. Ce a făcut-o pe actriță să ia această decizie: „Au nevoie...
Adevarul
Șeful Biroului Interpol din Republica Moldova, arestat pentru ștergerea datelor infractorilor urmăriți...
Newsweek
Anunț important de la Casa de pensii. Care pensionari trebuie să depună acte până la final de iunie?
Digi FM
Anunțul făcut de Nicușor Dan la Digi FM. De ce a renunțat la stimulentele de căsătorie în București
Digi World
Cel mai bun moment al zilei pentru a face sport pentru a scădea nivelul zahărului din sânge. E valabil mai...
Digi Animal World
Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”
Film Now
Cât de tare îi seamănă tatălui său! Fiul de 20 de ani al lui Russell Crowe, pozat de unul singur în Australia...
UTV
(VIDEO) Reactia lui Babasha dupa ce a fost huiduit la concertul celor de la Coldplay: “Am avut inainte o...