Canalul Suez, o rută vitală pentru comerţul internaţional, care face legătura între Marea Mediterană și Oceanul Indian, prin Marea Roșie, a fost complet blocat după ce o navă-conteiner gigant a eșuat. Nava de 220.000 de tone şi 400 de metri lungime a rămas blocată marţi de-a curmezișul canalului, iar încercările de repunere pe linie au eşuat.
Nava Ever Given face parte dintr-o categorie numită nave de containere ultra mari (ULCS), unele chiar prea mari pentru a traversa canalul Panama, care leagă oceanele Atlantic şi Pacific.
Nava, care transportă sute de containere din China cu destinaţia Rotterdam, este deţinută de compania de transport maritim taiwanez Evergreen şi este înregistrată în Panama, relatează Mediafax, care preia The Guardian.
Fotografiile făcute de pe o altă navă din canal, Maersk Denver, arată nava într-un unghi care blochează complet calea navigabilă.
Operatorul navei a declarat pentru France Presse că „nava a eșuat după ce a fost lovită de o rafală puternică de vânt”. Membrii echipajului sunt în siguranță.
Trafic maritim blocat complet
Autorităţile egiptene au trimis remorchere şi un excavator care încercă să excaveze pământul pentru a elibera nava.
Nu este primul incident în canalul Suez: În 2017, o navă japoneză a rămas blocată, dar a fost repusă pe curs în câteva ore.
Site-ul de monitorizare a transportului maritim Vesselfinder.com a arătat nava eşuată înconjurată de remorchere mai mici.
Site-ul arată, de asemenea, un număr tot mai mare de nave la ambele capete ale canalului. Site-ul de monitorizare a comerţului TankerTrackers.com a precizat pe Twitter că există „o mulţime de nave încărcate” blocate la fiecare capăt al canalului.
Arteră comercială spre Asia
Aproape 19.000 de nave, sau o medie de 51,5 nave pe zi, cu un tonaj net de 1,17 miliarde de tone, au trecut prin canal în cursul anului 2020, potrivit SCA. Aceasta reprezintă aproximativ 12% din volumul comerţului mondial şi este o sursă majoră de venit pentru Egipt.
Fluxurile comerciale de containere Asia-Europa se recuperează din nou după Anul Nou Lunar, astfel încât un blocaj extins va avea consecinţe grave, deoarece ruta alternativă pe ruta Cape va fi cu o săptămână mai lentă, a declarat Tan Hua Joo, consultant la Liner Researce, potrivit Reuters.
Canalul Suez este una dintre cele mai importante căi navigabile din lume şi leagă Marea Mediterană de Marea Roşie şi de căile de transport către Asia. Are o lungime de 190 de kilometri, o adâncime de 24 de metri şi o lăţime de 203 de metri.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Informaţii suplimentare
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului- Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile)- Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos)- Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează- A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului- Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web- Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share)- Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc)- Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează.- Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.