Foto Megayachtul nuclear al Apocalipsei. O arcă a lui Noe destinată exclusiv bogaţilor lumii şi experţilor în schimbări climatice

Data actualizării: Data publicării:
mega_yacht
Megayachtul Earth 300 va avvea 300 de metri lungime şi va costa 700 de milioane de dolari. Concept grafic. Foto: Facebook/Earth 300

Un om de afaceri excentric din Singapore îşi propune să construiască un megayacht de lux cu propulsie nucleară, cu scopul de a-i reuni la bord pe cei mai renumiţi cercetători în domeniul climei alături de cei mai bogaţi oameni ai lumii. Costul unui bilet la o cabină VIP: în jur de un milion de dolari. Scopul final al călătoriei: salvarea planetei, informează CNN.

„De ce să nu-i luăm pe cei mai bogaţi oameni ai planetei, să-i punem la un loc cu cei mai inteligenţi oameni de ştiinţă, pentru a putea experimenta astfel, la prima mână, ce se întâmplă de fapt în jurul nostru?”, s-a întrebat Aaron Olivera, un om de afaceri din Singapore, iniţiatorul acestui proiect.

În cazul în care această idee ar deveni realitate, viitorul megayacht, cu numele Earth 300 („Pământ 300”, unde cifra 300 vine de la lungimea în metri pe care o va avea nava) ar deveni cea mai mare navă croazieră de lux de pe planetă.

În prezent cel mai mare yacht de lux este Azzam (circa 200 de metri lungime), aflat în proprietatea familiei regale din Abu Dhabi.

O navă SF, cu propulsie nucleară „verde” şi computer cuantic, despre care se crede că ar putea găsi soluţiile la actuala criză climatică

Superyachturile au un impact extrem de negativ asupra mediului. Conform unor calcule făcute de cercetătorii universităţii Indiana din SUA, o ambarcaţiune de lux de cel puţin 30 de metri lungime, cu echipaj complet, dotată cu heliport şi piscine şi prevăzută cu submarine, emite peste 7.000 de tone de dioxid de carbon pe an.

Dacă înmulţim această cifră cu 300 - numărul aproximativ de astfel de superyachturi care plutesc pe mările şi oceanele lumii în acest moment - obţinem peste 2 milioane de tone de emisii de dioxid de carbon, echivalentul poluării produse anual de un sfert dintre ţările lumii, conform CNN.

profimedia-0372734097
Yachturi de lux ancorate în rada portului Monte Carlo, 2018. Foto: Profimedia Images

În schimb, megayachtul Earth 300 va avea propulsie nucleară, ceea ce ar însemna zero emisii de carbon eliberate în atmosferă, arată partizanii proiectului. Mai exact, Olivera îşi propune ca nava să aibă un reactor nuclear la care combustibilul să fie toriu - element care, în urma reacţiilor nucleare, nu produce plutoniu radioactiv (cum se întâmplă în cazul reactoarelor clasice, cu uraniu) - un concept aflat încă în faza de cercetare.

Pe puntea navei, care are un design îndrăzneţ, ar urma să fie ridicată o sferă înaltă de 13 etaje, în care se vor afla laboratoarele ştiinţifice unde se speră că se vor găsi soluţii la actuala criză climatică.

mega_yacht2
În sfera înaltă de 13 etaje de la bordul yachtului se vor afla laboratoarele ştiinţifice. Concept grafic. Sursa foto: Facebook/Earth 300

Oamenii de ştiinţă ar beneficia de serviciile unui super-computer cuantic, de milioane de ori mai rapid şi mai sofisticat decât cele actuale.

La fel ca în cazul reactorului cu toriu, în acest moment, un astfel de computer nu există „pe piaţă”, chiar dacă iniţiatorul proiectului Earth 300 îşi propune ca acest yacht să fie finalizat în 2025.

Pe megayachtul  nuclear ar urma să încapă 425 de persoane, din care 165 vor fi membri ai echipajului şi 160 oameni de ştiinţă. Echipajul de bază va include de asemenea 20 de experţi în economie, ingineri, exploratori, activişti, artişti sau politicieni.

„Suspecţii de serviciu” de la bordul yachtului: Elon Musk, Greta Thunberg, Michelle Obama

Singurii plătitori de bilet vor fi turiştii bogaţi: aceştia vor ocupa cele 20 de apartamente VIP de la bordul yachtului. Costul unui astfel de bilet va fi de circa 1 milion de dolari, bani care vor fi folosiţi la finanţarea expediţiei ştiinţifice de la bordul vasului. 

„Motivul pentru care construim acest vas îl reprezintă faptul că schimbările climatice sunt deja o problemă globală, prin urmare avem nevoie de un astfel de vehicul global”, a spus Aaron Olivera.

Olivera a spus că ideea construirii Earth 300 i-a venit atunci când se afla în Maldive şi a văzut recifele de corali pe cale de dispariţie. Omul de afaceri s-a gândit că ar fi o idee bună să adune la un loc două lumi atât de diferite: cea a superbogaţilor şi cea a oamenilor de ştiinţă.

Ideea unei nave de lux lansate la apă în scopuri nu e nouă. Un proiect similar a fost iniţiat în Norvegia, odată cu REV Ocean, un superyacht de 200 de metri şi în valoare de 350 de milioane de dolari, folosit pentru cercetări în domeniul pescuitului, schimbărilor climatice şi poluării cu plastic a oceanelor.

La bordul yachtului ar urma să se afle „suspecţii de serviciu” precum Elon Musk, Michelle Obama sau Greta Thunberg, speră iniţiatorul proiectului.

Earth 300 va costa însă dublu - 700 de milioane de dolari şi va fi şi de două ori mai mare, cu o lungime totală estimată la 300 de metri. Olivera are în vedere câteva şantiere navale din Germania şi Coreea de Sud unde acest vas ar putea fi construit. Antreprenorul mai speră ca nava să fie gata în 2025 şi speră să atragă cât mai mulţi investitori privaţi şi bănci pentru finanţarea proiectului.

Editor : Mihnea Lazăr

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate