Studiu. Muzica lumii, tot mai tristă. Care este explicația

muzica

Muzica ultimilor '70 de ani este tot mai tristă. Cel puţin asta susţin cercetătorii unei universităţi din Statele Unite. Ei au analizat 6.000 de melodii şi au observat o diferenţă uriaşă între mesajele pozitive din melodiile anilor 50 şi cele cu un accent tot mai întunecat din acesti ultimi ani. O explicaţie este şi faptul că după exuberanţa celor care au supravieţuit celui de-al doilea război mondial, muzica a devenit tot mai combativă, în timp ce versurile au mesaje civice.

Ritm, vitalitate, veselie, o lume scăpată de griji, petreceri nesfârşite şi multă bucurie. Muzica anilor 50 descria o lume scăpată de război şi care îşi regăsea ritmul. Oamenii îşi reluau viaţa cotidiană pe piese mai vioaie ca niciodată.

Nelipsită era dragostea, iar cu Elvis Presley lider incontestabil al vremii nici nu avea cum să fie altfel. Un deceniu şi mai bine veselia a fost lider în clasamentele de la radio şi tv. Un moment important, spun experţii au fost anii '70. Iar o piesă anume a anunţat schimbarea de macaz.

„We Will Rock You”, piesa celor de Queen, e văzută ca o combinaţie perfectă între stilul extrovertit şi un mesaj de frică şi tristeţe. Schimbarea din muzică a venit cot la cot cu schimbarea la nivel global. În versurile pieselor din anii '80 se simţea deja efectul unui război rece, furia începea să crească. La fel şi în anii '90. Oamenii erau tot mai nemulţumiţi şi nervoşi. Muzica a intrat, oficial, în cea mai tristă eră a versurilor.

Brian Message, manager Courtyard Management: Dacă erai dornic de inovaţie şi schimbare ţi-ar fi plăcut să faci asta. În lumea muzicală sunt mulţi oameni care nu sunt aşa şi pentru care o astfel de schimbare este ca o ameninţare.

Nici mileniul trei nu a adus acorduri mai vesele. Dimpotrivă. Au explodat piesele care vorbesc despre trădare, durere, despărţiri, violenţă fizică sau verbală.

Sandra Garrido, cercetător: Dacă ne gândim mai bine, tristeţea este o emoţie adaptată la evoluţie. Ne motivează să ne gândim la viaţa noastră şi la ce trebuie să schimbăm în ea. Alteori, oamenii simt prin muzică faptul că nu sunt singurii care trec printr-o stare anume şi că sunt şi alţi oameni care înţeleg ce simt.

Nu doar strofele s-au schimbat, ci întreaga industrie muzicală. Specialiştii au ajuns la aceste concluzii după ce au analizat versurile a peste şase mii de melodii difuzate după 1951.

John Legend, artist: Nu contează dacă începi să cânţi acum sau au început cu ani în urmă există loc de reuşită. Dar trebuie să fii mai creativ decât acum.

Iar experţii cred că muzica va deveni şi mai tristă. Pentru marii jucători din industria muzicală important e succesul, şi mai puţin mesajul.

Nick Raphael, Capital Records: Nu contează dacă piesa e online, e descărcată, pe casete din anii 1970, vinil sau CD. Nu contează în ce eră suntem. Investim milioane şi milioane să găsim următorul superstar. Încercăm să găsim următorul artist briliant. Să vă găsim piesa pentru nuntă, de exemplu. Practic, să găsim melodiile care vă caracterizează viaţa.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica de confidenţialitate