Olanda câștigă finala Eurovision 2019. Votul publicului a dat peste cap ierarhia juriului

Eurovision Song Contest 2019 - Grand Final
Duncan Laurence, reprezentantul Olandei, a câștigat a 64-a ediție anuală a Eurovision Song Contest, care s-a desfășurat în 2019 la Tel Aviv Foto: Guliver/Getty Images

Finala Eurovision Song Contest 2019 desfășurată la Tel Aviv a fost câștigată, sâmbătă seara, de Olanda, care obține pentru a cincea oară trofeul acestui concurs muzical și va fi, în 2020, țară-gazdă pentru noua ediție. Pentru marele trofeu s-au luptat 26 de țări. România nu s-a numărat însă printre ele, deoarece reprezentanta țării noastre, Ester Peony, nu s-a calificat în finală.

Publicul din România a dat însă maximul de puncte, 12, țării câștigătoare, Olanda. Melodia este interpretată de tânărul Duncan Laurence, 25 de ani, și se numește „Arcade”.  Piesa a adunat cele mai multe puncte, 492. Era, de altfel, și preferata caselor de pariuri. Este prima victoriei a Olandei la Eurovision după 44 de ani. Iată cum sună melodia:

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Citiți și:  Moment controversat la Eurovision. Gest de sfidare la adresa Israelului

Răsturnare de situație după votul publicului. Cele mai frumoase melodii

Au fost două tipuri de vot, votul juriilor din fiecare țară și apoi votul publicului. Acest al doilea vot a schimbat semnificativ ierarhia care rezultase după primul vot, unde printre finalistele-surpriză, care a condus clasamentul o bună bucată de timp, s-a numărat Macedonia de Nord, mica țară care pentru prima oară a participat sub acest nume la competiție. După ce ieșise pe locul al doilea la votul juriului, în final, melodia Macedoniei de Nord a ajuns pe locul 8. Cântecul ce a reprezentat Macedonia de Nord, „Proud”, este interpretat de Tamara Todevska. Este o melodie emoţionantă care i-a pus în valoare vocea:

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

În primă instanță, au votat juriile din 41 de ţări participante la Eurovision, iar punctajul acordat de ele a contat în proporţie de 50%. Votul publicului a însemnat cealaltă jumătate din punctajul final. Publicul și-a exprimat opţiunea prin SMS sau prin intermediul aplicaţiei mobile dedicate Eurovision.

Din România, Ilinca – reprezentanta ţării noastre la Eurovision în 2017 – a anunţat că juriul a dat Australiei cele 12 puncte. Ulterior, s-a dovedit că publicul din România a preferat melodia Olandei.

După ce 22 de ţări au anunţat repartizarea punctelor, clasamentul era: Macedonia de Nord, Suedia şi Azerbaidjan.

La finalul anunţului, pe primul loc se afla Suedia, Macedonia de Nord şi Olanda, cu 239, 237, respectiv 231 de puncte. Ultimele clasate: Marea Britanie, Israel şi Spania.

În final, publicul a ales, cu 261 de puncte, Olanda, care în total a acumulat 492 de puncte. 

Italia a primit de la public 253 puncte. În total, melodia „Soldi” a avut 465 de puncte.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Rusia s-a clasat pe locul al treilea, cu 369 de puncte.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Cele mai puţine puncte au fost acordate de public Germaniei - 0, un record negativ.

Ultima clasată a fost Marea Britanie, cu 16 puncte.

Douăzeci şi şase de piese – despre dragoste, acceptare, integrare, dar şi ură şi bani – au intrat în concurs.

Iată cum arăta clasamentul pe țări după votul juriului:

Și iată clasamentul final după ce a votat și publicul:

Madonna, punctul de atracție al serii. Prestație dezamăgitoare

Parada reprezentanţilor ţărilor din finală a deschis show-ul, iar Netta Barzilai, care a câştigat concursul anul trecut, a urat „bun venit!”. Finala de la Expo Tel Aviv a fost prezentată de Bae Refaeli,  Erez Tal, Assi Azar şi Lucy Ayoub.

Cea de-a 64-a ediţie a Eurovision a avut loc sub sloganul „Dare to Dream”, care reprezenta diversitatea şi toleranţa.

Jean Paul Gaultier a fost prezent la finală, având o intervenţie televizată. Fostul model Bar Refaeli l-a întrebat cum poate cineva ajunge muza creatorului de modă: „Trebuie să fie o femeie sau un bărbat cu o personalitate puternică”.

El a însoţit-o la gală pe Madonna, una dintre muzele şi colaboratoarele lui vechi. Cântăreaţa americană a avut un scurt discurs și i-a numit „câştigători” pe toţi concurenţii, pentru sacrificiile pe care le-au făcut pentru a ajunge aici.

Înaintea recitalului ei, Conchita Wurts, câştigătorul concursului din 2014, Mans Zelmerlow, câştigătorul din 2015, Eleni Foureira, finalistă anul trecut, şi Verka Serduchka, finalist în 2007, au interpretat câteva piese dintre cele câştigătoare. Gali Atari, câştigătoarea din 1979, s-a alăturat lor şi, în final, au cântat piesa „Hallelujah”.

Netta Barzilai şi-a prezentat cea mai nouă piesă, „Nana Banana”, iar înainte de anunţarea rezultatelor, pe scenă a urcat Madonna. Ea a cântat „Like a Prayer”, melodie din 1989, la finalul căreia aproape şi-a pierdut suflul, dar şi cel mai nou single, „Future”,  lansat împreună cu rapperul Quavo. Show-ul cu accente teatrale a fost sub aşteptări, încheiat cu mesajul „Wake Up” (Trezeşte-te, n.r.). Cât despre vestimentația Madonnei, ea a apărut inițial cu o mantie neagră, a avut un ochi acoperit, ca un pirat și cu o cunună de perle pe cap.

Actriţa Gal Gadot a fost protagonista unui film de prezentare a Tel Avivului, după ce întreg concursul de anul acesta a fost un instrument de promovare a Israelului.

La ediţia cu numărul 64 a competiţiei muzicale au participat 41 de ţări, după ce Ucraina a renunţat. România a participat anul acesta, în a doua semifinală, pentru a 20-a oară în concurs.

Organizatorii s-au aşteptat ca finala să fie urmărită de aproximativ 200 de milioane de oameni. Spectacolul a costat, conform estimărilor, peste 20 de milioane de dolari.

Țările calificate în finală

După cea de-a doua semifinală Eurovision 2019, de joi seara, s-au calificat artiştii reprezentând: Macedonia de Nord- Tamara Todevska (“Proud”); Olanda - Duncan Laurence (“Arcade”); Albania - Jonida Maliqi (“Ktheju Tokës”); Suedia - John Lundvik (“Too Late For Love”); Rusia - Sergey Lazarev (“Scream”); Azerbaidjan - Chingiz (“Truth”); Danemarca - Leonora (“Love Is Forever”); Norvegia - KEiiNO (“Spirit In The Sky”); Elvetia - Luca Hänni (“She Got Me”); Malta - Michela (“Chameleon”).

După prima semifinală Eurovision 2019, s-au calificat: Grecia (Katerine Duska), Belarus (Zena), Serbia (Nevena Bozovic), Cipru (Tamta), Estonia (Victor Crone), Cehia (Lake Malawi), Australia (Kate Miller-Heidke), Islanda (Hatari), San Marino (Serhat), Slovenia (Zala Kralj & Gasper Santl).

Ţările din grupul celor cinci mari plătitoare (big five) - Franţa, Germania, Spania, Marea Britanie şi Italia - sunt calificate direct în finală, alături de ţara gazdă, Israel, şi au votat, conform tragerii la sorţi, în semifinale.

Pentru prima dată în istoria concursului, Madonna va interpreta în finala de sâmbătă două melodii: celebra “Like A Prayer” din 1989 şi “Future”, pe care îl va cânta împreună cu rapperul American Quavo. Telespectatorii concursului Eurovision 2019 vor fi primii care vor asculta “Future” de pe noul album “Madame X”, care va fi lansat pe 14 iunie.

Sloganul pentru Eurovision 2019 este "Dare to Dream" iar bugetul total pentru concurs este estimat la 28,5 milioane de euro.

Chiar dacă România nu s-a calificat în finală, cântărețul Mihai Trăistariu a lăudat prestația lui Ester Peony: „România a fost la mare înălțime. Ester a cântat fără greșeală. Iar show-ul chiar a fost fain. Și faza cu mâna, pe care au păstrat-o și îmbunătățit-o a fost un plus, zic eu! Piesa ei s-a încadrat perfect în peisaj, pentru că are sound-ul ultra modern. În concluzie, România s-a prezentat super bine”.

Gigel Ştirbu, preşedintele Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă, a acuzat Televiziunea Română că a făcut „de râs”, pentru a doua oară consecutiv, ţara la concursul Eurovision, deoarece nu a ţinut cont în selecţia naţională de preferinţele telespectatorilor.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale