Sari la conținut

Un nou scandal în industria auto germană: Teste de poluare pe cobai umani

Un nou scandal zguduie industria auto din Germania. Volkswagen, BMW şi Daimler a fi plătit 25 de tineri ca să inhaleze, ore la rând, gaze de eşapament. Testele ar fi trebuit să identifice efectele poluante ale motoarelor diesel. Experimente similare au fost făcute şi pe maimuţe, susţin mai multe organizaţii nonguvernamentale. Cel puţin una dintre firme - Volskwagen - a recunoscut că aceste lucruri s-au întâmplat.

Metoda de testare a efectelor gazelor de eşapament asupra oamenilor şi maimuţelor a stârnit furie în Germania. Guvernul a transmis că astfel de studii n-au nicio justificare şi sunt înfiorătoare.

Steffen Seibert, purtător de cuvânt al Guvernului: „Nu e vorba doar despre nişte chestiuni de etică, întrebarea este care a fost scopul acestor teste. Industria auto ar trebui să reducă emisiile periculoase şi să respecte limitele de emisii. Asta nu înseamnă să folosească maimuţe sau chiar oameni care să demonstreze că nu fac rău.”

Testele ar fi avut scopul de a scoate cu basma curată companiile auto, după scandalul emisiilor poluante.

Juergen Resch, şeful unui ONG de mediu: „Rezultatele pe care le-am primit: inhalarea emisiilor diesel timp de mai multe ore nu este periculoasă în primă instanţă, este un nonsens ştiinţific şi poate fi considerat ca un atac pentru că nu este sănătos să lăsăm subiecţii să respire această substanţă otrăvitoare, dioxidul de azot, în concentraţii mari. Sau chiar să maltratezi zece maimuţe astfel. E complet nebunesc.”

Şi ministrul german al Transporturilor a condamnat testele.

Christian Schmidt, ministrul Transporturilor: „Încrederea în companii şi producătorii de maşini a fost distrusă. De acum înainte, trebuie să recâştigăm această încredere.”

Volkswagen a transmis că în şedinţele de board ale companiei nu s-a discutat niciodată despre această metodă controversată de testare. Cu toate astea, a demarat o anchetă internă şi recunoaşte că o parte dintre angajaţii săi de la departamentele legal şi de dezvoltare, precum de la divizia americană a companiei ştiau că s-au plătit oameni ca să inhaleze gaze de eşapament. BMW a negat orice implicare în acest studiu, iar Daimler s-a distanţat de aceste teste.