Au fost descoperite rămășițele unui dinozaur despre care se crede că a fost cea mai mare creatură de pe Pământ

Dinozaur din specia Argentinosaurus
Imagine descriptivă. Argentinosaurus, una dintre cele mai mari specii de dinozauri. FOTO: Profimedia Images

Experții din Argentina au descoperit rămășitele vechi de 98 de milioane de ani ale unui dinozaur gigantic despre care cred că este una dintre cele mai mari creaturi care a existat vreodată pe Pământ și care cântărea de cel puțin 12 ori mai mult decât un elefant, scrie CNN.

Paleontologii au găsit fosilele în nord-vestul Argentinei, în Patagonia, ascunse în depozite sedimentare groase, cunoscute sub numele de Formația Candeleros.

Oamenii de știință cred că cele 24 de vertebre ale cozii și oasele pelvine adiacente seamănă cu cele ale unui titanosaur, un grup de sauropode, dinozauri uriași, caracterizați prin dimensiunea lor mare și gâtul și coada extrem de lungi.

În cercetările publicate în revista Cretaceous Researh, experții spun că dinozaurul este unul dintre cei mai mari descoperiți vreodată și ar depăși dimensiunea unui Patagotitan, o specie care a trăit cu 100 milioane de ani în urmă și măsura peste 37 de metri.

O greutate de cel puțin 12 ori mai mare decât cea a unui elefant

De asemenea, masa corporală a acestei specii de dinozaur este comparabilă sau chiar o depășește pe cea a unui Patagotitan sau pe cea a unui Argentinosaurus. Patagotitanul era considerat până acum cel mai mare animal terestru și cântărea până la 77 de tone, în timp ce Argentinosaurus avea peste 40 de metri înălțime și cântărea până la 110 tone, adică de 12 ori mai mult decât un elefant african.

Cercetătorii au spus că, deși nu cred că această creatură aparține unei specii noi, până acum nu au reușit să o atribuie unui gen cunoscut de dinozaur.

Cercetarea a fost realizată de Muzeul Zapala din Argentina, Muzeul La Plata, Muzeul Egidio Feruglio și universitățile din Río Negro și Zaragoza.

Editor : I.C