Sari la conținut

Brațele mici și disproporționate ale fiorosului T. Rex nu erau inutile. Cum le folosea prădătorul

Deși au reprezentat motiv de glumă pentru mulți internauți, fiind mici și disproporționate, membrele superioare ale fiorosului Tyrannosaurus Rex nu erau deloc inutile, potrivit cercetătorilor. În ciuda mărimii lor, membrele reprezentau un ajutor important pentru unul dintre cei mai feroce prădători de pe Pământ.

Studiul condus de cercetătorii de la Universitatea Hawaii a descoperit că membrele lungi de un metru ale dinozaurului erau folosite pentru a „tranșa” prada.

„Membrele superioare scurte şi puternice şi ghearele mari i-au permis lui T. Rex, indiferent dacă se afla deasupra prăzii sau dacă aceasta era prinsă între fălci, să producă răni adânci de câţiva centimetri și lungi de peste un metru, în doar câteva secunde”, a precizat Steven Stanley, paleontolog, în cadrul unei conferinţe organizate de Geological Society of America.

Paleontologul a precizat că oasele culese până acum sunt robuste, putând susţine o forţă mare, ceea ce demonstrează că erau folosite des, scrie Science Alert.

În plus, având doar două gheare pe fiecare membru, T. rex putea exercita o presiune de 50 de ori mai mare în crestarea prăzii decât alți prădători.

Etichete: dinozauri , brate t rex , Tyrannosaurus rex , studiu t rex , viata dinozaurilor