Sari la conținut
News Alert

Elvețianul care donează un miliard de dolari pentru salvarea Pământului

Antreprenorul elvețian Hansjörg Wyss anunță, în New York Times, că va dona un miliard de dolari pentru conservarea oceanelor și a ariilor protejate din întreaga lume.

Hansjörg Wyss

Hansjörg Wyss face efoorturi pentru a salva planeta.

Am decis să donez un miliard de dolari, în următorii zece ani, pentru a contribui la accelerarea conservării oceanelor și zonelor terestre, cu scopul de a proteja 30% din suprafața planetei până în 2030”, spune miliardarul de 83 de ani.

El are o avere de aproape 6 miliarde de dolari, potrivit Forbes, afacerea sa de succes fiind compania de echipamente medicale Synthes.

Potrivit acestuia, banii urmează să fie folosiți pentru susținerea eforturilor de conservare declanșate de autoritățile locale din întreaga lume, precum și pentru studii științifice și strategii în vederea atingerii scopului anunțat.

În opinia sa, susținerea financiară venită din parte filantropilor și a guvernelor este esențială, printre altele, pentru consevarea recifelor de corali din Marea Caraibilor, a ghețarilor din Argentina și a teritoriilor din Zimbabwe populate de elefanți.

Hansjörg Wyss reamintește, în New York Times, că un studiu recent arată că rata de dispariţie a speciilor a crescut de 1.000 de ori de când intervenţiile umane asupra ecosistemelor planetei au început să provoace modificări semnificative în lanţurile trofice.

În ultimii 40 de ani, peste 4.000 de specii de mamifere, reptile, peşti şi amfibieni au înregistrat scăderi masive în numărul indivizilor, iar aceasta înseamnă 60% din populaţia faunei sălbatice mondiale.

Declinul faunei sălbatice vizează întregul glob şi în special regiunile cele mai afectate, precum cele de la tropice, potrivit celui de-al 12-lea raport ''Living Planet'' (Planeta vie), publicat marţi de WWF şi realizat în urma monitorizării a 16.700 de populaţii (4.000 de specii).

Raportul precedent indica o scădere cu 52% între 1970 şi 2010. Nimic nu pare să încetinească prăbuşirea efectivelor de vertebrate sălbatice, cu 60% în prezent.

Pentru zona Caraibe / America de Sud bilanţul este ''înfricoşător" - cu 89% mai puţine efective de faună sălbatică în 44 de ani - iar în America de Nord şi Groenlanda situaţia se prezintă mai bine - cu 23% mai puţine efective. În zona vastă a Europei, a Africii de Nord şi Orientul Mijlociu scăderea este de 31%.

Explicaţia constă, mai întâi, în pierderea habitatelor ca urmare a agriculturii intensive, a activităţilor de minerit, a urbanizării... ce a condus la defrişări, epuizarea sau scăderea calităţii solului.

Etichete: arii protejate , hansjörg wyss , donatie pentru terra , salvarea oceanelor