Sari la conținut
News Alert

Test reușit pentru Hyperloop. Ce provocări mai stau în fața trenului supersonic

Hyperloop începe să prindă formă. Sistemul carear trebui să transporte oamenii cu viteze de 1.200 de kilometri pe oră prin tuburi vidate a trecut cu brio al doilea test major.

La un an distanţă după ce au încercat în exterior sistemul de propulsie, cei de la Hyperloop One au făcut demonstraţia în tunelul vidat. Au reuşit să facă platforma, care va fi înlocuită ulterior cu o capsulă în care vor sta călătorii, să leviteze magnetic deasupra şinelor, arătând astfel că este posibil ca în numai câţiva ani viteza maximă, atinsă azi de trenurile Maglev, să fie triplată.

La Hyperloop One, testul de numai cinci secunde le-a dat inginerilor speranţa că pot dezvolta singura formă nouă de transport din ultimii o sută de ani.

Mai e mult de lucru până acolo, însă. Platforma s-a deplasat cu o viteză de 113 kilometri pe oră, departe de cei 1.200 promişi pe distanţe lungi. Totuşi, bucăţile sistemului încep să fie puse la un loc.

„Am creat vidul complet ca și cum ți-ai crea propriul cer în interiorul tubului și zbori la 60.000 de metri înalțime. Am făcut sistemul de propulsie funcțional. Am reușit să-l facem să leviteze. Am făcut sistemul Hyperloop realitate!”, a spus Shervin Pishevar, cofondator Hyperloop One.

Sistemele de frânare, de vidare, de propulsie și de levitație magnetică au funcționat, dar multe dileme tehnice rămân în picioare. În scurt timp Hyperloop One va înlocui platforma simplă cu o capsulă în care vor sta călătorii atunci când sistemul va fi operațional. Şi marea întrebare e cum vor reuşi inginerii să bage şi să scoată capsulele din tub fără să-i permită aerului să pătrundă în interior. La testul cu capsule, viteza de deplasare ar trebui să treacă de 400 de kilometri pe ora, adică ar fi la un pas să depășească trenul Maglev. Cheia e tocmai mediul vidat care elimină problemele puse până acum de forţa de frecare. Capsulele ar trebui astfel să se miște cu viteză maximă folosind minimul de energie.

„Va permite ca persoanele și mărfurile să fie transportate mai repede decât oricând în istorie și va schimba fundamental felul în care funcţionează lumea. Va fi un sistem de transport mai sigur, mai rapid și mai curat. Va face lumea de dimensiunile unui sat din nou”, spune Shervin Pishevar, cofondator Hyperloop One.

Unii visează, alţii sunt sceptici. O mare barieră legală se întinde în faţa proiectului. Analiștii se tem că Hyperloop nu va primi autorizaţie de construcţie și că va trece multă vreme până când să fie considerat sigur pentru călători.

Nici problemele financiare nu sunt de neglijat. O reţea de mii de kilometri de tuburi vidate costă și, pe deasupra, intră în competiţie cu firmele de transport aerian. Au decenii întregi de experienţă în rafinat modele de business pentru a reduce costurile și pentru a face profit.

Hyperloop One, însă, intră pe drumuri complet neumblate. Și deja are competiţie. Mai sunt încă două companii - Hyperloop Transportation Technologies și Arrivo - care au același țel: să facă trenul viitorul imaginat de Elon Musk.

Citește și: 

Primul tren ultrarapid din lume va străbate Europa. Nouă potențiale rute

 

Etichete: hyperloop , tren supersonic , hyperloop one test 2 , provocari hyperloop , probleme hyperloop

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale