Un nou virus a fost descoperit în Oceanul Pacific, singurul găsit vreodată la o adâncime atât de mare

scafandri in ocean
Cercetătorii spun că ar fi vorba despre singurul care a fost găsit vreodată la o adâncime atât de mare, în oceanele de pe Pământ. FOTO: Profimedia Images

Un nou virus a fost descoperit în Pacific. Cercetătorii spun că ar fi vorba despre singurul care a fost găsit vreodată la o adâncime atât de mare, în oceanele de pe Pământ, transmite Sky News.

Virusul se încadrează în categoria celor cunoscute sub numele de bacteriofagi, care infectează și se multiplică în interiorul bacteriilor. Acestea sunt considerate a fi cele mai prezente forme de viață de pe planetă și joacă un rol-cheie în ecologia oceanelor, ajutând la reglarea dimensiunilor populației și eliberarea nutrienților.

A fost găsit la o adâncime de 8.900 de metri în Groapa Marianelor.

Min Wang, un virusolog marin de la Universitatea Ocean din China, a declarat: „Din cunoștințele noastre, a fost descoperit în cel mai adânc loc cunoscut din oceanul global”.

În urma analizei, noul virus, care nu poate infecta oamenii, a fost numit vB_HmeY_H4907.

Deși abia a fost găsit, cercetătorii cred că este posibil să fie distribuit pe scară largă în ocean.

Wang a mai adăugat că această descoperire ar putea ajuta cercetătorii să studieze strategiile de supraviețuire ale virusurilor în unele dintre cele mai dure și mai izolate medii de pe Pământ.

„Mediile extreme oferă perspective optime pentru descoperirea de noi virusuri”, a adăugat el.

Rezultatele au fost publicate în revista Microbiology Spectrum.

Editor : Bianca Chirilă