Inteligența artificială impactează angajații din sectorul bancar. Goldman Sachs pregătește concedieri
Banca americană Goldman Sachs a anunțat angajații, printr-o notă internă obținută de Reuters, că plănuiește concedieri și o încetinire a angajărilor până la finalul anului, pe măsură ce accelerează integrarea inteligenței artificiale în operațiunile sale.
Inițiativa, denumită „OneGS 3.0”, urmărește integrarea inteligenței artificiale în procesele de vânzări, onboarding al clienților, dar și în zone esențiale precum creditarea, raportările de reglementare și managementul furnizorilor, potrivit documentului semnat de directorul general David Solomon, președintele John Waldron și directorul financiar Denis Coleman.
„Progresele rapide din domeniul inteligenței artificiale pot genera câștiguri semnificative privind productivitatea pentru companie, iar aceste resurse vor fi reinvestite pentru a continua să oferim soluții de de top clienților noștri”, se precizează în notă.
Deși anunțul a stârnit îngrijorări în rândul personalului, un purtător de cuvânt al băncii a precizat că Goldman Sachs se așteaptă să încheie anul cu o creștere netă a numărului total de angajați, în ciuda reducerilor punctuale de posturi.