Autoritățile desființează teoriile privind presupusele efecte ale vaccinurilor Covid-19 asupra ADN-ului uman

vaccinurile bazate pe ARN mesager
Vaccinurile bazate pe ARN mesager nu modifică ADN-ul uman. Foto: Getty Images

Autoritățile au făcut publice mai multe clarificări de natură științifică în ceea ce privește vaccinurile împotriva coronavirusului pe bază de ADN mesager. Întrucât ARN-ul mesager nu pătrunde în nucleul celular, nu poate influența ADN-ul celular propriu.

Precizările au fost făcute pe site-ul oficial al Comitetului Național de coordonare a activităților de vaccinare din România, vaccinare-covid.gov.ro.

Dr. Christiane Northrup, un medic obstetrician din SUA, a declarat în cadrul unui interviu că vaccinurile împotriva COVID-19 pe bază de ARN mesager pot altera ADN-ul uman. Mai mult, vaccinurile bazate pe ARN mesager ar transforma oamenii în himere monitorizate prin tehnologia 5G de către Fundația Bill & Melinda Gates în scopul colectării de criptomonede.

În acest context, Comitetului Național de coordonare a publicat câteva clarificări de natură științifică, urmate de recomandări privind surse suplimentare de informare:

"ARN-ul si ADN-ul sunt macromolecule indispensabile tuturor formelor de viață cunoscute până în prezent, alături de proteine, lipide și carbohidrați. ADN-ul uman este localizat în nucleul celular. ARN-ul mesager se găsește în citoplasma celulară – în afara nucleului – și are rol mult mai precis, cum este transmiterea de informații cu privire la sinteza de proteine în celulă. Întrucât ARN-ul mesager nu pătrunde în nucleul celular, nu poate influența ADN-ul celular propriu. Vaccinurile care utilizează tehnologia ARN mesager folosesc o secvență de ARN mesager, care, odată introdusă în celule, transmite mesajul de sintetizare a proteinei Spike, proteină de suprafață a virusului SARS-CoV-2. Cantitatea de ARN mesager corespnzătoare unei doze de vaccin este standardizată, ceea ce va asigura producția unui nivel predefinit de proteină Spike", se arată în informarea autortăților.

Identificarea în organismul uman a acestei proteine ca fiind străină declanșează un răspuns imun care este responsabil de construirea imunității împotriva COVID-19.

"Practic, ARN-ul mesager reprezintă ”manualul” după care celulele umane învață să producă proteina Spike, astfel încât organismul să își construiască mecanismele necesare pentru a se putea apăra împotriva COVID-19 dacă va intra în contact cu virusul SARS-CoV2", explică autoritățile care se ocupă de vaccinarea anti-COVID-19 în România.

Tehnologia a fost adoptată de către companiile farmaceutice Pfizer, Moderna și CureVac pentru dezvoltarea vaccinurilor împotriva COVID-19. În Uniunea Europeană, nici un vaccin nu poate fi comercializat înainte de încheierea studiilor clinice care să ateste că este sigur și eficace și că îndeplinește condițiile prevăzute de normele și legile în vigoare.

Editor : Alexandra Andronie