Sari la conținut
News Alert

BUSINESS CLUB. Angajatul e mai scump când pleacă

În sectorul IT fluctuaţia de personal e estimată la 10-15 procente iar marea problemă a industriei e tocmai forţa de muncă instabilă. S-au făcut multe investiţii în domeniu, au apărut nenumărate companii, iar competiţia dintre angajatori este acerbă. În condiţiile unui deficit de forţă de muncă în domeniu, specialiştii pot renunţa cu uşurinţă la locul de muncă pentru unul mai bine plătit sau cu beneficii mai mari. Pentru compania părăsită, pierderea unui angajat aduce mari pagube financiare. Pentru a-şi înlocui fostul salariat, firma poate pierde până la de 20 de ori salariul acestuia, arată datele asociaţiei CoEvolve. Cum salariul mediu în IT e de circa 3.700 de lei, compania poate marca pierderi de 74.000 de lei, adică peste 16.000 de euro. Sau mult mai mari pentru IT-iştii cu experienţă îndelungată.

Din start, costurile cu recrutarea sunt în general de două-trei salarii, plus încă jumătate de salariu al colegului de la resurse umane care stă blocat cu trierea CV-urilor și interviuri. În timpul recrutării însă echipa merge în trei pistoane. Contractele merg înainte aşa că ceilalţi colegi preiau din atribuţiile fostului angajat. Iar de aici pot curge ore suplimentare şi alte beneficii care se întind pe luni de zile până când compania găseşte înlocuitor. Când se încheie căutările însă, nu se încheie şi cheltuielile. Nou-venitul are nevoie de training, de cursuri de specializare, poate chiar de acreditări, sau o perioadă de acomodare, cu ore bune petrecute cu un alt coleg pentru a-i explica cum funcţionează noua companie. Şi totul se măsoară în productivitate pierdută, care costă timp şi bani. Chiar şi după ce se încheie pregătirea noului venit, acesta nu va avea maximul de randament de la început, iar de aici vin alte luni de productivitate redusă.

Pe poziţiile înalte de management, până când noul angajat ajunge să livreze la 100% poate trece şi un an de zile. Fiind vorba şi de la salarii mai mari, pierderile companiei cresc exponenţial.

Cu cât angajatul pierdut are cunoştiinţe şi aptitudini mai rare în piaţa muncii cu atât cresc şi costurile companiei. Potrivit specialiştilor din resurse umane, pierderile sunt mai mici în domenii în care munca e repetitivă şi procedurilee clare - în retail, pe poziţii de vânzător sau casier, în industria grea la producţia la bandă, sau în call center.

Însă şi acolo, chiar dacă e mai ieftin să înlocuieşti un angajat, oamenii tot au nevoie de training şi măcar o lună sau două, până se văd şi rezultatele.

Totuşi, multe companii nu reuşesc să îşi fidelizeze angajaţii şi de multe ori ar putea să o facă fără a creşte fondul de salarii. Unul din doi români sunt nemulţumiţi de condiţiile de muncă dar doar 15% spun că îi nemulţumeşte salariul, arată un studiu Eurobarometru. Aşa că în industriile marcate de deficit de forţă de muncă, oamenii lasă un loc bine plătit, pentru un altul şi mai bine plătit sau cu un mediu mai satisfăcător.

Etichete: business club , companii , salarii , angajati , angajari , specialisti , cost angajat , formare specialisti , cost specialisti

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale