Sari la conținut
News Alert

Cum slăbim sănătos după Paște

Mesele îmbelşugate de Paşte sunt foarte tentante, aşa că multă lume mai întrece măsura. Problema este că remuşcările încep curând, şi ele pot să aducă diete severe. Ar fi bine să le evitaţi, însă.

Toatăa lumea știe că înfometarea nu aduce nimic bun și totuși mulți recurg la un astfel de regim. E adevărat că rezultatele sunt rapide și spectaculoase, dar pe termen lung kilogramele pierdute se recâștigă. În plus, pot apărea probleme de sănătate.

Cu cât dieta restrictivă este ținută mai mult timp, cu atât dezechilibrele vor fi mai grave.

dr. Mădălina Truică, medic nutriţionist: Ar putea apărea efecte negative chiar și după câteva zile în care ținem o dietă dezechilibrată. Mă refer la dureri de cap, hipoglicemie din cauza faptului că ne înfometăm. Căderea părului, unghii friabile, piele uscată și atopică apar după un termen mai lung în care urmăm astfel de diete. 

Efectele pot fi și mai grave pentru o persoană care deja are probleme de sănătate și nu știe.

dr. Mădălina Truică, medic nutriţionist: Dacă am avut o dietă dezechilibrată și înainte e mult mai probabil să pornim cu deficite nutriționale și atunci înfometarea nu ar putea decât să accentueze aceste deficite.

Dacă vreți să slăbiți după Paște, este important să micșorați porțiile, dar nu exagerat de mult.

dr. Mihaela Posea, medic nutriţionist: Friptura dacă este de miel, este o carne grasă mielul, prin urmare o bucată mai mare decât palma nu aș recomanda pe o masă de prânz sau pe o masa de seară, iar la drob depinde de ingredientele folosite, de obicei este un preparat cu foarte mult ulei și dacă s-a folosit foarte mult ulei în preparaea lui o felie este suficientă pentru o masă. 

Puneți alături de friptură, drob sau ouă, și legume. Fibrele ajută digestia, dar și scăderea în greutate.

dr. Mihaela Posea, medic nutriţionist: La fiecare masă trebuie să avem legume sub formă de salate, supe, ciorbe, ghiveci, evident beneficiile cele mai mari sunt din legume proaspete, adică salatele, dar atenție la cantitatea de ulei pe care o folosim la prepararea lor.

Aici cantitatea poate fi mai mare: jumătate de kilogram de salată verde cu puțin ulei nu depășește 150 de calorii.

Izabela Pănescu, realizator „Tinerețe fără Bătrânețe”: Nu uitași de mișcare, dar este foarte important să găsiți acel tip de sport care vă face plăcere. La fel și ceea ce mâncați. Căutați variante sănătoase, dar în același timp gustoase.