Se schimbă meniul. Tendințe în fast-food-ul românesc

Data publicării:
Shake Shack Raises Prices For Upcoming IPO
Foto: Gulliver/Getty Images

Mâncarea rapidă, în stil american, a prins bine la români. Marile lanţuri de restaurante fast-food au vânzări de miliarde de lei anual, în condiţiile în care românii petrec tot mai puţin timp în bucătărie. În acelaşi timp, fast-food-ul românesc se adaptează cerinţelor şi vine cu meniuri diversificate: găsim preparate cu vită, salată la caserolă şi peşte.

Românii cheltuiesc anual în restauran­te­le fast-food 2 miliarde lei, cele mai multe localuri fiind amplasate în mall-uri sau în zone din oraşele mari ale ţării. Cei mai mulţi patroni de restaurante şi-au adaptat oferta şi au meniuri pentru micul-dejun şi pentru prânz.

Expansiunea acestora a fost susţinută, în ultimii ani, de preţurile mici şi de inaugurările de centre comerciale, cele mai multe poziţionate în cartiere cu o densitate mare de locuitori. Primele două lanţuri de fast-food care vând hamburgeri, cartofi prăjiţi şi pui - Mcdonald's şi FKC deţin jumătate din piaţa de profil. Un singur lanţ vinde într-un an 2 burgeri pe cap de locuitor.

-”Convenientul că este rapid, pleci imediat, probabil. Multe lucruri sunt mai accesibile la preţ. Şi pentru că ne grăbim, avem multă treabă în timpul zilei, rezolvăm rapid cu masa on the go.”

Investitorii mizează astfel pe graba românilor, dar şi pe consumul în creştere, pe fondul majorărilor salariale. În prima jumătate de an, vânzările de mâncare şi băutură au un avans de 3,5%.

Paul Voicu, directorul unei firme de consultanţă: „Este vorba despre creştere puterii de cumpărare şi a disponibilităţii oamenilor de a ieşi şi de a consuma în oraş

Venitul mai mare a însemnat şi o diversificare a ofertei. Lângă hamburgeri au apărut salate vândute de lanţul Salad Box sau preparate libaneze - Calif.

Paul Voicu, directorul unei firme de consultanţă: „Dacă în urma cu 5-6 ani era inimaginabil să vezi salata în foodcourt-urile mallurilor, acum este o prezenţă absolut firească.”

Un gigant american a pus ochii pe piaţa românească: Taco Bell, care vinde gustări mexicane în 7.000 de locuri din toată lumea, va pune pe hartă şi România.

În medie, la un restaurant fast-food, un meniu de o persoană costă între 10 şi 40 de lei, spun consultanţii. Sunt şi lanţuri care au ieşit de pe piaţa locală, după câţiva ani de rezultate negative. Este cazul restaurantelor fast-food greceşti Gregory's.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Limba asemănătoare cu româna, vorbită de 80 de milioane de oameni la 4.500 km de România: „Are 2.000 de...
Digi FM
Schimbare la Bacalaureat 2025. Ce vor avea voie să facă elevii după ce-și află notele
Pro FM
Antonia, contract de imagine de peste două milioane de euro. Cu cine a acceptat să-și asocieze numele
Film Now
Mădălina Ghenea, divă într-o rochie decoltată, cu crăpătură pe picior, la Veneția. A împărțit zâmbete și...
Adevarul
Cum a murit Avram Iancu, eroul tragic al moților. „Nu avea asupra lui, decât o năframă zdrențuită, fluierul...
Newsweek
1.100.000 de pensionari iau 500 lei în plus la pensie de la 1 ianuarie. În ce domenii au activat?
Digi FM
Dezvăluiri despre puștiul de 14 ani care a ucis doi colegi și două cadre didactice în SUA. Mama lui fusese...
Digi World
De ce nu ar trebui să adaugi banane în smoothie-uri. Semnalul de alarmă tras de un gastroenterolog: „Mulți...
Digi Animal World
Luptă acerbă între un șarpe Boa și un crocodil. Spectacolul uimitor oferit de reptile turiștilor din Brazilia
Film Now
Halle Berry, schimb aprig de mesaje cu fostul soț: "M-am săturat să fiu făcută mincinoasă". Fiecare luptă...
UTV
ABBA ii spune lui Trump sa nu-i mai foloseasca muzica la mitingurile electorale