Filmele româneşti, fără finanţatori și fără spectatori

Data publicării:
cinema descentralizare 2 nov

Filmele româneşti aduc sub 2 la sută din încasările totale din cinematografe. Cele 23 de filme autohtone lansate anul trecut au generat vânzări de bilete în valoare de circa 670 de mii de euro dintr-un total de 36 de milioane de euro.

Cu un aflux de filme străine de succes, producţiile autohtone ajung cu greu să fie cunoscute de public, mai ales dacă nu câştigă premii. Casele de distribuţie de film spun că nu există nicio strategie la nivel naţional şi că banii care vin de la stat prin intermediul Centrului Naţional de Cinematografie sunt insuficienţi atât pentru producţie, cât şi pentru distribuţie.

Filmul românesc va beneficia de mai puţini bani pentru a fi promovat, ca buget de marketing. Asta face ca filmul românesc, care şi aşa e în scădere, să fie iar în scădere, pentru că nu ne putem compara cu filmul american”, a explicat Daniel Mitulescu, director Metropolis Film.

Prea puţine filme româneşti au atras un număr considerabil de spectatori. Dintre filmele lansate anul trecut, doar „Poziţia Copilului”, film premiat la Berlin, a avut cel mai mare succes la publicul din cinematografe, strângând 280 de mii de euro din vânzarea de bilete.

Orice succes autohton păleşte însă în faţa succesului american. La o săptămână de la premiera pe piaţa românească, producţia „Lupul pe Wall Street”, cu Leonardo di Caprio în rolul principal, a adunat până acum aproape de 400 de mii de euro din bilete. Peste 94 de mii de spectatori au văzut filmul.

Sunt însă și filme românești care au adunat încasări totale de câteva zeci de euro. Este cazul peliculei „Cernozaurii”, care a avut încasări totale de circa 50 de euro, potrivit datelor Cinemagia. În lipsă de finanţare, filmele româneşti nu se pot promova, aşa că nici operatorii de cinematografe nu sunt prea interesaţi să ruleze producţiile autohtone.

Filmele americane, cu bugete uriaşe de marketing, sunt reţeta succesului garantat. Filmele româneşti trebuie să atragă finanţare din surse private, pentru că susţinerea de la Centrul Naţional al Cinematografiei este prea mică. Pentru un film românesc, CNC acordă circa 5.000 de euro bani care să fie folosiţi pentru fabricarea de copii, de afişe şi de alte materiale de promovare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri