De ce parcarea Străulești, o investiție de sute de milioane de lei, este pustie

Data actualizării: Data publicării:
parcare

La două luni după inaugurare, parcarea cu aproape 700 de locuri din Străuleşti este goală. Ar trebui să ajute la degrevarea traficului şi, în plus, oferă acces direct la mijloace de transport în comun. Şoferii spun că tariful de un leu pe oră este prea mare. Suma ar putea depăşi 300 de lei la final de lună. Aşa că preferă să parcheze chiar pe străduţele de lângă terminal. De cealaltă parte, autorităţile spun că românii s-au învăţat să primească totul gratis şi că vor lua măsuri împotriva celor care parchează lângă şi nu în terminal.

Parcarea Străuleşti este pustie și nu reprezintă salvarea pe care o vedeau autorităţile.

Mihaela Brazdeş, jurnalist Digi24: În acest moment sunt libere 611 locuri. Doar 49 de şoferi şi-au lăsat maşinile în Parcarea Străuleşti. Asta înseamnă sub 10% din capacitatea totală.

Constantin Mustăţea, director investiţii Metrorex: Ne dorim ca tot ceea ce intră în Bucureşti, să fie preluat astfel încât Bucureştiul să fie degrevat de circulaţie.

Citește și ”Urmează câteva săptămâni de foc! PSD va repeta momentul ianuarie 2017”

Planul iniţial suna bine, în condiţiile în care peste zece mii de maşini intră în fiecare zi în Bucureşti din localităţile de la marginea Capitalei, Chitila şi Mogoaşaia. Cel puţin 600 dintre ele ar putea să rămână la marginea metropolei, ca să nu o aglomereze şi mai mult.

Chiar dacă parcarea de la Străuleşti costă doar un leu pe oră, tot înseamnă mult pentru şoferi dacă lasă maşina acolo cât sunt la serviciu. Aşa că preferă să oprească automobilul pe străduţele din apropierea terminalului care a costat 363 de milioane de lei.

Calculul este simplu. Un şofer care stă 10 ore în pe zi în Bucureşti şi parchează maşina la Străuleşti ajunge să plătească cel puţin 200 de lei pe lună. Se adaugă 70 de lei cât costă abonamentul la metrou sau 50 de lei pentru mijloacele de transport în comun de la suprafaţă.

Primăria Sectorului 1, unde este construită parcarea, anunţă că nu va mai tolera mult şoferii care fac economie.

Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1: În primă fază o să merg să le pun bileţele să folosească acea parcare. După care începem să le ridicăm. Eu am mers pe o premisă. Atât timp cât nu le asigur un loc de parcare nu le ridic, dar atât timp cât le-am creat un loc de parcare, măcar pe o rază de 500 de metri în zona parcării trebuie să vină parcare.

Metrorex vrea să vândă curând şi un abonament lunar pentru cea mai nouă parcare din Bucureşti. Nu se ştie însă cât va costa şi când va fi lansat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Bilețelul cu care Mihai Eminescu a murit în buzunar. Ultimele sale cuvinte au fost...
Digi FM
De la huiduieli, la aplauze. Ce spune un psiholog despre cele două concerte ale trupei Coldplay de la...
Pro FM
Celine Dion, mereu cu gândul la copiii ei: "Dacă mor? Deja și-au pierdut tatăl". Și-a învățat gemenii cum să...
Film Now
Anne Hathaway nu mai consumă alcool de cinci ani. Ce a făcut-o pe actriță să ia această decizie: „Au nevoie...
Adevarul
Șeful Biroului Interpol din Republica Moldova, arestat pentru ștergerea datelor infractorilor urmăriți...
Newsweek
Anunț important de la Casa de pensii. Care pensionari trebuie să depună acte până la final de iunie?
Digi FM
Anunțul făcut de Nicușor Dan la Digi FM. De ce a renunțat la stimulentele de căsătorie în București
Digi World
Cel mai bun moment al zilei pentru a face sport pentru a scădea nivelul zahărului din sânge. E valabil mai...
Digi Animal World
Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”
Film Now
Cât de tare îi seamănă tatălui său! Fiul de 20 de ani al lui Russell Crowe, pozat de unul singur în Australia...
UTV
(VIDEO) Reactia lui Babasha dupa ce a fost huiduit la concertul celor de la Coldplay: “Am avut inainte o...