Scandal la aeroportul cu doar 145 de călători pe an

Data actualizării: Data publicării:
aeroport tulcea

La aeroportul din Tulcea, autorităţile anunţă extinderea activităţii, dar în acelaşi timp dă afară mai mulţi angajaţi. Are şi o explicaţie pentru această decizie. Aeroportul a avut în ultimul an doar 145 de pasageri, aşa că până când noile planuri vor deveni realitate, cheltuielile trebuie restrânse.

Vasile Obreja lucrează aici din 1985 și este unul dintre cei mai vechi angajați ai aeroportului. Se ocupă de siguranța de pe pista de rulare şi-i este greu să înţeleagă cum, dintr-o dată, a ajuns pe "lista neagră".

Vasile Obreja, inspector de siguranță: Eu pe cine să mai dirijez, după 40 de ani? I-am și spus ieri, am 60 de ani: unde mă duc? La cimitir, nu?

În total, 7 posturi vor fi desființate. Vor fi dați afară, printre alții, pompieri, șoferi sau inspectori de siguranță.

Stoian Vâlcu, director general Aeroport Tulcea: Nu-și mai justificau menținerea lor în această perioadă în care efectiv iarna nu am nici curse, nici avioane de mici dimensiuni sau medii.

Marin Moroianu, inspector de siguranță: Suntem într-o tensiune, toată lumea, nu vă spun, glicemiile sunt sus, înainte veneam cu drag la muncă. Nu este vina noastră, noi ne-am angajat ca să ne exercităm meseria, nu să aducem aeronave, să aducem contracte.

Aeroportul din Tulcea are în acest moment 41 de angajaţi. Între 2015 şi 2016 a trecut printr-un proces de modernizare, pentru a putea fi certificat la standardele UE, iar numărul pasagerilor care l-au tranzitat a ajuns la 4.000. În 2017, şi-a pierdut însă clasificarea, din cauza autospecialelor de stingere a incendiilor, care sunt prea vechi. Aşa că la Tulcea nu au mai aterizat aeronave de mari dimensiuni, iar asta s-a simţit imediat, numărul turiştilor scăzând drastic. Pe tot parcursul acestui an, doar 145 de oameni au venit cu avionul în Deltă.

Vasile Caravan, lider sindical: S-a promis în anul 2017, vom face, vom rupe, vom acorda fonduri, vom angaja personal, nu s-a făcut nimic. În planul care ne-a fost înaintat nouă nu se vorbește de șomaj tehnic, ci se vorbește practic de disponibilizare.

Angajaţii spun că principala vină pentru lipsa de eficiență a aeroportului o poartă conducerea. Oamenii sunt revoltaţi că investiţiile de peste 11 milioane de euro făcute în ultimii ani sunt în van. În schimb, şefii par optimişti.

Stoian Vâlcu, director general Aeroport Tulcea: Sperăm în urma analizării și deschiderii ofertelor să avem măcar 2-3 curse regulate, care ele vor începe, conform documentelor, să opereze începând cu 1 iunie 2019.

Localnic: Ar fi foarte bine să avem și noi un aeroport aici aproape să nu mai mergem până la București.

Localnic: Este necesar pentru noi să avem o poartă turistică cu un aeroport minunat.

Declinul aeroportului internaţional Delta Dunării a început în 1990, atunci când avioanele de linie au dispărut din zonă. Apoi, vreme de 24 de ani, nicio aeronavă de mari dimensiuni nu a mai aterizat la Tulcea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri