Detalii despre problemele podului de la Brăila: tasare de 18 cm și gropi - surse Digi24

Cristina Sbîrn Data publicării: Data actualizării:
Pod braila
Sursa: profimediaimages.ro

Inaugurat în urmă cu 10 luni, „Golden Gate de România" pare a fi un șantier permanent. Aproape că nu e lună în care muncitorii să nu mai repare câte ceva, fie la asfalt, fie la rampe. Acum se reasfaltează o bandă de pe sensul de mers spre Brăila. Digi24 a aflat și că tasarea de la rampa dinspre Brăila se agravează. Este acum de 17-18 centimetri, iar experții CNAIR spun că ea continuă și nu se stabilează.

Surse Digi24 spun că tasările de la rampa dinspre Brăila se agravează. Dacă în martie, purtătorul de cuvînt al CNAIR, Alin Șerbănescu spunea că este vorba despre „o tasare de 10-15 cm”, acum ar fi vorba de „17-18 centimetri”, potrivit informațiilor Digi24.

Mai exact, în raportul CNAIR, consultant de Digi24 scrie că „între grinda de parapete a zidului întors de la culeea viaductului de acces Brăila și grinda de parapete a zidului U se înregistrează o diferență de peste 17 cm pe calea 1 si peste 18 cm pe calea 2”.

Un raport intern al CNAIR, spune chiar că „trebuie luată în calcul necesitatea expertizării geotehnice pentru identificarea cauzelor tasării zidului de sprijin, soluțiile stopării tasarii, în ce perioadă se consumă tasarea, deoarece ea continuă și nu se stabilizează”.

Luna trecută, Alin Șerbănescu declara că drumarul, firma italiană Webuild, va interveni prin consolidarea cu piloți forați. 40 ar fi trebuit realizați. „Până în prezent nu a demarat efectiv lucrările de remediere (respectiv realizarea piloților forați)”, au transmis la solicitarea Digi24 reprezentanții CNAIR.

Reparațiile, orice soluție se va adopta, se vor face pe cheltuiela constructorului care s-a ocupat și de proiectarea podului și de construcție. „Au greșit fie în faza de proiectare, fie în faza de execuție, fie în ambele faze”, declara în urmă cu o lună Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Angajajații de la Drumuri au găsit și numeroase probleme la asfalt - refulări, văluriri, gropi. Prin urmare, constructorul a decis reasfaltarea unei benzi de pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila. Nu este prima oară când se fac reparații la asfaltul turnat pe pod.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, întrebat fiind despre noile reparații la pod, că cine a construit podul trebuie să le îndrepte.

Până când aceste neconformităţi nu sunt înlăturate şi lucrările în aceste zile sunt pe înlăturarea acestor neconformităţi, noi nu vom face recepţia. Punct”, a declarat Sorin Grindeanu.

„Antreprenorul are obligația remedierii pe cheltuiala acestuia, iar aplicarea penalităților se va determina, după confirmarea terminării tuturor lucrărilor de către inginer”, au transmis reprezentanții CNAIR.

Podul de la Brăila a fost inaugurat în iulie 2023, la mai bine de 4 ani și jumătate de la începerea lucrărilor. Deschiderea traficului s-a făcut fără ca lucrările să fie gata.

Încă de la deschidere, podul a fost măcinat de probleme: de la infiltrațiile de apă din blocurile de ancora - structurile de care sunt prinse cablurile - la denivelări apărute în asfalt în perioada verii, și până la șuruburi care nu erau suficient de bine strânse.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.

Valoarea inițială a contractului semnat cu asocierea WeBuild (companie cunoscută înainte ca Astaldi - Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia), care includea și realizarea a 23,3 kilometri de drumuri de legătură, a fost de 1,99 miliarde de lei, dar aceasta a crescut ca urmare a actualizării costurilor. CNAIR a plătit circa 93,4% din suma din contract.