De ce apelează brandurile de modă la celebrități, sau cum a schimbat social media mărcile de lux

Data actualizării: Data publicării:
Final & ambiance at Louis Vuitton Menswear Spring/Summer 2024
Pharrell Williams fotografiat la show-ul Louis Vuitton Menswear primăvară / vară 2024, ca parte a Săptămânii modei de la Paris, pe 20 iunie 2023, Paris, Franța. Sursa foto: Profimedia Images

Casa de modă de lux Louis Vuitton l-a ales pe Pharrell Williams să fie directorul său de creație pentru linia de îmbrăcăminte pentru bărbați, în timp ce Lanvin a apelat la rapperul Future. Companiile apelează la staruri atunci când caută o „personificare a mărcii lor” mai profundă, spune Matt Nastos, CEO al unei agenții digitale, informează BBC.

Fanii DJ Khaled au oprit recent traficul pe străzile din Miami. Dar mulțimea nu a fost acolo pentru lansarea unui nou album, ci pentru lansarea noului magazin concept al artistului, un spațiu imens plin de „haine pentru sport” și pantofi sport, care este rezultatul muncii sale cu compania germană de îmbrăcăminte Snipes.

"Astăzi a fost atât de specială FANLUV MULȚUMESC!" artistul a scris mai târziu într-o serie de postări pe Instagram, cu videoclipuri cu el discutând cu cumpărătorii și promovând imnul "Let's Go Shopping" (haideți la cumpărături).

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Mogulul muzical, câștigător al premiului Grammy, nu este doar omul de promovare a mărcii.

La scurt timp după ce a început să lucreze cu brandul, a fost recrutat ca director de creație al Snipes, devenind cel mai recent nume de top care și-a transformat profilul său de celebritate adăugând și un rol executiv de rang înalt. Și DJ Khaled ia lucrurile în serios:

"M-au avut ca interfață a magazinelor lor, a fost doar o oportunitate frumoasă și am ajuns să ne iubim. Acum am un loc de muncă la Snipes", a spus el pentru BBC înainte de deschiderea magazinului.

Dar cu ce poate contribui cu adevărat o celebritate precum DJ Khaled în rolul de ofițer de creație?

DJ Khaled spune că este mai mult decât o celebritate

“Și noi suntem vizionari.”

Potrivit lui Sven Voth, directorul executiv și fondatorul Snipes, numirea lui DJ Khaled a încruntat sprâncene, când a fost anunțată pentru prima dată în 2019.

„Toată lumea din Statele Unite a crezut că acest tip este puțin nebun pentru că este puțin prea mult pentru ceea ce este”, spune el.

La acea vreme, Snipes avea doar 65 de magazine în SUA.

Domnul Voth recunoaște că devotamentul rapperului pentru brand a ajutat la creșterea amprentei companiei la peste 300 de magazine în prezent.

„Cred că acesta a fost cel mai bun punct de plecare pe care îl puteam avea”, spune el.

Casa de modă de lux Louis Vuitton l-a ales pe Pharrell Williams

Casa de modă de lux Louis Vuitton l-a ales pe Pharrell Williams să fie directorul său de creație pentru îmbrăcăminte pentru bărbați, în timp ce Lanvin a apelat la rapperul Future.

La începutul acestui an, Pharrell Williams a fost numit noul director creativ de îmbrăcăminte pentru bărbați al Louis Vuitton. În mod tradițional, directorul de creație este persoana care definește viziunea creativă a unui brand de la schițarea colecției, până la supravegherea campaniilor publicitare și design.

Cu o celebritate director creativ, regulile sunt mai fluide, reflectând o schimbare în modul în care mărcile valorifică puterea starului.

Companiile caută o „personificare a mărcii lor” mai profundă prin angajarea unor celebrități, spune Matt Nastos, CEO al Maison MRKT, o agenție de marketing digital.

„Relațiile cu ambasadorul mărcii sunt mai trecătoare, în timp ce a avea celebrități ca parte a organizației are o autenticitate și o longevitate implicite.”

Colaborările cu staruri nu funcționează întotdeauna

În urmă cu aproape 15 ani, Mounir Mouffarige, șeful lui Emmanuel Ungaro, a angajat-o pe Lindsay Lohan ca director de creație pentru a ajuta la lansarea colecțiilor de modă. A fost un dezastru.

Renumita scriitoare de modă de la New York Times, Suzy Menkes, scria la acea vreme: „Show-ul Emanuel Ungaro de duminică ar putea rămâne în istorie ca un ultim suspin al nebuniei celebrităților”.

Dezastrul lui Lohan „a distanțat pe toată lumea de idee pentru o lungă perioadă de timp”, spune Godfrey Deeney, redactor-șef internațional al Fashion Network.

Lucrurile s-au schimbat când s-a implicat comunitatea hip hop

„Au avut idei foarte diferite despre stil și despre cum vor să arate lucrurile”, spune Deeney. „Și spre surprinderea multor manageri francezi și europeni de lux, s-a conectat cu adevărat cu un nou public, cu o nouă generație.”

DJ Virgil Abloh
DJ Virgil Abloh cântă la deschiderea magazinului emblematic deținut de G-Star RAW și Pharrell Williams, de pe Fifth Avenue, la 1 iunie 2016 în New York City. Sursa foto: Profimedia Images

Designerul și DJ-ul Virgil Abloh a reprezentat o schimbare monumentală. Munca lui cu Kanye West a impresionat industria modei, iar apropierea lui de rapper l-a ajutat să urce rândurile pentru a deveni director de creație pentru îmbrăcămintea bărbătească Louis Vuitton, infiltrându-se în lumea rarefiată a modei de lux.

O parte din această tendință poate fi atribuită rețelelor de socializare, locul de vânzare și promovare preferat de fanii și artiștii hip-hop.

De la Snapchat la Facebook, de la Instagram la Tik Tok, artiștii rap prosperă folosind aceste platforme pentru a-și crește baza de fani. Fie că este vorba de influencerul Snapchat DJ Khaled sau de Lil Nas X care e mai cunoscut pe X, fosta rețea socială Twitter.

Și brandurile de modă vor o parte din celebritatea pe rețelele de socializare

„Când te uiți la conturile de social media pe care le-a creat fiecare dintre acești directori de creație, acesta este un megafon enorm pentru aceste mărci”, spune Matt Nastos.

Spre deosebire de marketingul tradițional, rețelele sociale și informațiile despre utilizatori pe care le colectează le permit acestor mărci să vizeze rezultate specifice, cum ar fi urmărirea unui client care este cu cinci sau 10 ani mai tânăr.

„Ei pot procesa apoi datele pentru a înțelege cât de multă suprapunere există între bazele respective de public", spune el, folosind ca exemplu numirea lui Pharrell la Louis Vuitton. "Ar putea exista subseturi de audiență în Louis Vuitton pe care caută să le sporească."

Pentru unii, lipsa calificărilor pe hârtie poate părea nedreaptă. Dar rețelele sociale au schimbat modul în care lumea vede mărcile.

Și atâta timp cât face bani companiei, celebritatea ca director de creație este aici pentru a rămâne.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri