Teodorovici, de acord ca statul să cumpere aeronavă pentru demnitari. „Ține de imaginea Guvernului”

Data actualizării: Data publicării:
teodorovici take it easy - inquam ganea
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul de Finanţe, Eugen Teodorovici, a declarat marţi că susţine achiziţionarea de către statul român a unei aeronave pentru deplasarea demnitarilor, subliniind că acest lucru este normal şi de bun simţ.


Susţin, ca ministru de Finanţe, achiziţionarea unei astfel de aeronave. Este un lucru de bun simţ. Sunt miniştri de Finanţe care vin la Bruxelles la întâlniri cu aeronave personale şi sunt miniştri de Finanţe. Nu spun că ar trebui să aibă ministrul de Finanţe, dar mi se pare normal şi de bun simţ, ţine de imaginea Guvernului”, a afirmat Teodorovici, la Parlament, adăugând că „în orice ţară normală din lume” se foloseşte o astfel de aeronavă.

El a spus însă că achiziţia aeronavei nu ţine de Ministerul Finanţelor Publice.

Teodorovici nu a precizat dacă în proiectul de buget pe 2019 sunt trecute sumele necesare achiziţionării aeronavei.

„Aveţi răbdare, veţi vedea pe site exact care sunt sumele alocate”, a adăugat ministrul de Finanţe.

El a menţionat că, în prezent, membrii Guvernului se deplasează, de la caz la caz, folosind curse de linie.

Nici președintele României nu are la dispoziție o aeronavă, după ce Administrația Prezidențială a rămas fără avion în 2013, în urma unui scandal între Traian Băsescu şi ministrul Transporturilor de atunci, Relu Fenechiu.

„Un buget pentru costurile de aeronavigabilitate în valoare de 22 de milioane de lei. Plătim şapte milioane de euro doar costuri de mentenanţă, fără costurile de operare”, spunea Relu Fenechiu în februarie 2013.

„Asta e o minciună. Acel avion, în lipsa deciziei de a fi vândut, stătea în hangar cu aceste costuri. Faptul că, atunci când aveam deplasări, îl închiria preşedinţia, îi mai ducea un ban”, a spus şi Traian Băsescu în martie 2013.

Înainte de aeronava Airbus 310, preşedinţii României au circulat cu un Boeing 707, moştenit de pe vremea lui Nicolae Ceauşescu. Avionul a fost scos din uz în 2010, pentru că nu avea drept de a ateriza pe aeroporturile din Europa din cauza zgomotului prea mare. Pentru cursele efectuate de preşedinte se făcea totuşi o excepţie.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri