Dacia Spring este în topul vânzărilor din Franța. Modelul electric românesc are priză la publicul francez
Una din patru maşini vândute în Franţa, pe parcursul anului 2023, se încarcă la priză, adică este un automobil electric pe baterie sau un model hibrid reîncărcabil, un nivel-record, potrivit unui bilanţ publicat de Plateforme automobile (PFA), organizaţia care reprezintă constructorii şi furnizorii de componente auto, informează Agerpres.
Peste 1,5 milioane de vehicule electrice şi hibride reîncărcabile rulează deja pe drumurile din Franţa, conform datelor Asociaţiei naţionale pentru dezvoltarea mobilităţii electrice.
Cota automobilelor cu motoare pe benzină a rămas stabilă, reprezentând o treime din înmatriculări, în timp ce automobilele cu motoare pe motorină şi-au continuat declinul, doar un autoturism particular din nouă înmatriculat în 2023 în Franţa fiind unul de tip diesel. Vehiculele complet electrice au reprezentat 16,8% din totalul înmatriculărilor, în timp ce hibridele reîncărcabile au reprezentat 9,2% din automobilele introduse în circulaţie.
Constructorul auto american Tesla domină piaţa automobilelor electrice din Franţa şi din Europa, cu berlina Model 3 şi SUV-ul Model Y. Pe locurile următoare se situează micuţa Dacia Spring şi MG4, ambele automobile produse în China, urmate de Fiat 500e şi Renault Mégane, acesta din urmă fiind şi primul automobil electric francez din acest clasament.
Autorităţile franceze au decis, la finele anului 2023, să înăsprească regulile pentru acordarea de subvenţii la cumpărarea de maşini electrice, favorizând vehiculele mai grele care sunt produse în Europa. Ca urmare a modificărilor, automobilele produse în China, precum Dacia Spring, care este cea mai ieftină maşină electrică de pe piaţa franceză, dar şi Tesla Model 3 şi MG 4, nu vor mai beneficia de subvenţii.