Lovitură pentru cumpărăturile online: Temu și Shein cresc prețurile din cauza tarifelor lui Trump

Redacția Digi Economic Data publicării:
temu shein
sursa: profimediaimages.ro/

Două dintre cele mai mari platforme chineze de cumpărături online, Temu și Shein, au avertizat clienții din Statele Unite că vor crește prețurile începând de săptămâna viitoare, pe măsură ce noile tarife impuse de Donald Trump asupra importurilor din China intră în vigoare.

Ambele companii vor fi afectate de noile taxe de import, de până la 145% pentru bunurile din China. De asemenea, vor pierde scutirea „de minimis”, conform căreia coletele cu o valoare sub 800 de dolari puteau fi importate fără taxe vamale.

Această scutire a fost esențială pentru pătrunderea acestor retaileri low-cost pe piața americană, permițând livrarea produselor ieftine comandate online, cu cheltuieli minime. Scutirea va fi eliminată începând cu 2 mai.

„Din cauza modificărilor recente ale regulilor comerțului global și tarifelor, costurile noastre de operare au crescut”, se arată într-o notificare transmisă de Shein clienților săi.

„Pentru a continua să oferim produsele pe care le iubiți, fără a face compromisuri la calitate, vom ajusta prețurile începând cu 25 aprilie 2025. Facem tot ce putem pentru a menține prețurile scăzute și a minimiza impactul asupra dumneavoastră”, a mai transmis compania, potrivit The Guardian.

Unii experți susțin că este puțin probabil ca aceste măsuri să descurajeze complet clienții, întrucât produsele Temu și Shein ar putea fi în continuare mai ieftine decât ale unor retaileri concurenți.

Între timp, impunerea tarifelor în SUA a determinat cele două companii să reducă bugetele de publicitate pe rețelele sociale din Statele Unite, afectând astfel și profilul lor în rândul tinerilor consumatori cu bugete limitate.

Potrivit companiei de analiză de marketing digital Sensor Tower, bugetul mediu zilnic de publicitate al Temu în SUA (pe Facebook, Instagram, TikTok, Snap, X și YouTube) a scăzut cu 31% în perioada 31 martie – 13 aprilie, comparativ cu cele 30 de zile anterioare.

În același timp, cheltuielile zilnice medii cu reclame ale Shein pe Facebook, Instagram, TikTok, YouTube și Pinterest au scăzut cu 19% în aceeași perioadă.