Care este stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania la 10 ani de la semnarea contractului cu Bechtel

Data publicării:
autostrada transilvania

Contractul cu americanii de la Bechtel a fost reziliat, iar statul român va plăti despăgubiri de 37, 2 milioane de euro - o gaură considerabilă în buget. Problema încă nerezolvată rămâne construcţia Autostrăzii Transilvania. La 10 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 de kilometri de autostradă în funcţiune şi 1,4 miliarde de euro deja plătite. Care este stadiul lucrărilor pe cele opt secţiuni ale Autostrăzii Transilvania, în cele ce urmează.

Pe şase din cele opt secţiuni ale autostrăzii nu s-a făcut nimic. În 2011, americanii de la Bechtel au renunţat în urma renegocierilor la construcţia acestora. În doi ani, statul nu a demarat alte lucrări aici, iar pe unele dintre ele nu este făcută nici proiectarea.

Aşa stau lucrurile pe secţiunea Făgăraş - Sighişoara, unde proiectarea nu a fost contractată, deşi lucrările ar fi trebuit să înceapă în urmă cu trei ani. Aceeaşi situaţie se regăseşte pe porţiunea cuprinsă între Cristian şi Făgăraş, unde proiectarea a fost sistată.

De la renegocierea contractului de acum doi ani, statul a găsit un nou constructor doar pentru 8,7 km, între Gilău şi Nădăşelu. Lucrarea va fi realizată de Spedition UMB şi Tehnostrade, firme controlate de Dorinel Umbrărescu.

Traseul negocierilor, motivele rezilierii, renegocierile şi întreaga poveste a contractului cu compania americană Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania
STADIUL LUCRĂRILOR:

Secţiunea 1A Braşov (Cristian) - Făgăraş

Lungime: 53 km.

Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2011.

Proiectant: Poyry & Consilier Construct.

Stadiul: Proiectare sistată conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009.

Plăţi efectuate (proiectare): 6.816.856,53 lei.

 

Secţiunea 1B Făgăraş - Sighişoara

Lungime: 52 km.

Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.06.2010.

Proiectant: Nu a fost desemnat prin licitaţie.

Stadiul: Proiectare necontractată.

 

Secţiunea 1C Sighişoara - Târgu Mureş (Ogra)

Lungime: 56 km.

Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010.

Proiectant: Search Corporation.

Stadiul: Proiect Tehnic - actualizare traseu şi soluţii. Proiectare sistata conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009.

Plăţi efectuate: 8.418.281,32 lei.

 

Secţiunea 2A Târgu Mureş (Ogra) - Câmpia Turzii

Lungime: 36 km.

Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010.

Proiectant: SC IPTANA SA.

Exproprieri - Suprafaţa estimată: 2.520.000mp.

Plăţi efectuate: 678.947 lei.

Stadiul: Studiul de fezabilitate aprobat.

 

Secţiunea 2B Câmpia Turzii - Cluj Vest (Gilău) - în operare

Lungime: 52,5 km.

Termen începere lucrări: iulie 2004.

Termen finalizare: 2010.

Perioada garanţie: 30 luni.

Proiectant: Bechtel International INC prin subcontractor SC IPTANA SA.

Exproprieri – finalizate.

Plăţi efectuate lucrări: 654.779.000 euro + 18.000.000 euro

Utilităţi şi arheologie: 123.458.818 lei.

Exproprieri: 134.559.688,03 lei.

 

Secţiunea 3A Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti

Lungime: 24 km.

Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.05.2008.

Durata: 32 luni.

Perioadă garanţie: 24 luni.

Proiectant: Search Corporation.

Consultant: JV Egis Route Scetauroute/Egis BCEOM.

Plăţi efectuate-proiectare: 6.334.173,07 lei.

Stadiul: Detalii de execuţie avizate de CTE-CNADNR.

 

Secţiunea 3B Mihăeşti - Suplacu de Barcău

Lungime: 76 km.

Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.05.2008.

Durata: 32 luni.

Perioadă garanţie: 24 luni.

Proiectant: SC IPTANA SA.

Plăţi efectuate-proiectare: 11.282.260,62 euro.

Stadiul: Proiect de detalii de execuţie 30% finalizat, reprezentând 23 km.

 

Secţiunea 3C Suplacu de Barcău-Borş - în execuţie

Lungime: 64 km.

Termen începere lucrări: 30.09.2004.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri