Ne așteaptă o nouă taxă auto de poluare

Data actualizării: Data publicării:
MCZoYXNoPWZjZTYxODU2MTVmYWJlMDJiNmVhNWEyN2FhYmJiNDVh.thumb

Impozitarea autoturismelor are aceeași formă ca în urmă cu 10 ani. Aceasta ar trebui construită pe principii de mediu, spun specialiști ai PwC. După eliminarea taxei auto, în primele opt luni ale acestui an au fost înmatriculate de peste două ori mai multe mașini vechi decât în întreg anul trecut.

Impozitarea autoturismelor are la noi aceeași formă ca în urmă cu 10 ani, însă ar trebui construită pe principii de mediu, care să țină cont de normele Euro și de emisiile de dioxid de carbon, susține Daniel Anghel, șeful Departamentului de impozite și taxe indirecte, PwC România, informează Agerpres.ro.

"Impozitul are la noi aceeași formă ca și acum 10 ani, or progresul tehnologic, discuțiile în ceea ce privește schimbările climatice erau cu totul altele acum 10 ani. În ton cu recomandările europene, necesitatea sistemului de impozitare anuală ar trebui, așa cum recomanda și Comisia Europeană, construită pe principii de mediu care să aibă în formula de calcul și componenta de dioxid de carbon și norme Euro, întrucât vorbim și de alte emisii toxice care sunt nocive sănătății umane", a declarat Daniel Anghel, la conferința "Întinerirea parcului auto din România. Care sunt soluțiile?", organizată de PwC România.

Potrivit participanților la dezbateri, România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creșterea importurilor de mașini rulate.

Din datele prezentate de Daniel Anghel rezultă că în primele opt luni din 2017 au fost înmatriculate peste 337.000 de mașini vechi, cu 110% mai multe comparativ cu întreaga perioadă a anului trecut. Vârsta medie a parcului auto național va crește anul acesta la 13,1 ani, întrucât după eliminarea taxei auto numărul autoturismelor rulate importate cu o vechime mai mare de 10 ani (normele Euro 3 și Euro 2) s-a dublat față de 2016.

Cum ar putea arăta noua taxă auto

"O variantă pe care au utilizat-o și alte state membre și care poate da rezultate bune în România ar putea fi utilizarea armonizată a unei taxe de primă înmatriculare, corelată cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor, care să ia în considerare și nivelul de emisii de CO2 și normele de poluare. Statul a încercat în ultimii ani să limiteze importurile de mașini vechi, însă căile alese nu au fost cele mai bune. Introducerea unei taxe de primă înmatriculare este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislației comunitare. Un instrument cu un potențial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reașezat pe principii de mediu și ajustat în funcție de normele de poluare', a afirmat Daniel Anghel.

Sistemul de impozitare a autoturismelor este compus în principal din două elemente: taxa de înmatriculare (Timbrul de mediu) și impozitul auto anual — rămas neschimbat în ultimii 10 ani, care nevoie de o revizuire aprofundată, deoarece nu sprijină îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 și a vârstei medie a flotei auto, fiind bazat numai pe capacitatea cilindrică.

"Trebuie să ne gândim la o impozitare în acord cu recomandările Comisiei Europene, cu accent pe emisiile poluante ale autoturismelor și normele Euro ale motoarelor acestora, în loc de taxare în funcție de puterea sau capacitatea cilindrică a mașinii. Direcția agreată de Comisie este aceea de a impozita în funcție de gradul de poluare, de impactul asupra mediului. O astfel de modificare trebuie introdusă cu o perioadă de grație rezonabilă și care să se aplice doar autovehiculelor înmatriculate după data intrării în vigoare a noii metodologii", a adăugat Bogdan Belciu, Partener, Consultanță pentru Management, PwC România.

De asemenea, Gheorghe Marinescu, șeful Direcției Impozite și Taxe locale din Ministerul Finanțelor Publice, a precizat că sistemul de taxare pentru autovehicule este mai vechi de 10 ani, fiind același sistem existent înainte de 1990, doar că s-a schimbat modul de calcul în funcție de capacitatea cilindrică în urmă cu 10 ani.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate